اورنگ نارکی که مسئول گروه هنرهای نمایشی سفیر در گچساران است، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که خرید کالاهای ایرانی برای حمایت از اقتصاد ملی به فرهنگ‌سازی نیاز دارد.
وی که تاکنون به‌عنوان کارگردان، نویسنده و بازیگر در 40 اثر نمایشی راه یافته به جشنواره‌های ملی منطقه‌ای و شهرستانی نقش‌آفرینی کرده است، افزود که بسیاری از کالاهای ایرانی باوجود کیفیت بهتر از برندهای خارجی به دلیل ضعف تبلیغات و آگاهی مردم بازار فروش مناسبی ندارند که رفع این مشکل نیازمند همت بیشتری است.
وی بیان کرد: ساخت پویانمایی برای تبلیغ مصرف کالای باکیفیت ایرانی ظرفیت مغفولی است که مسئولان باید از آن استفاده بیشتری داشته باشند.
نارکی ابراز داشت که اجرای تئاترهای خیابانی یا پایان هفته در پارک‌های بزرگ مناطق شهری، ساخت فیلم‌های تلویزیونی و برپایی نمایشگاه‌های عکس و هنرهای تجسمی نیز می‌تواند به نهادینه کردن فرهنگ مصرف کالاهای تولیدکنندگان داخل کشور کمک کند.
دریافت لوح نویسندگی برتر در سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فجر در قشم که سال 91 برگزار شد به دلیل نوشتن تئاتر پرخاش‌های زنی که مادر بود از افتخارات شغلی اورنگ نارکی است.
این فعال هنری بیان کرد که اعزام گروه‌های موسیقی، تئاتر، آواها و نواها به کشورهای خارجی و یا دعوت آنها به کشورمان و در کنار آن تبلیغ برای کالاهای ساخت تولیدکنندگان ایرانی راه‌های دیگری برای رونق تولید ملی و کمک به ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان است.
وی با اشاره به انسجام مردم ایران در سخت‌ترین شرایط تحریم بیان کرد که خرید کالاهای ایرانی در صورت فرهنگ‌سازی و تبلیغ با استقبال گسترده مردم روبه‌رو خواهد شد.
وی پویش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران برای تبلیغ کالاهای ایرانی را الگویی برای دیگر رسانه‌ها دانست و گفت که این اقدام می‌تواند الگویی برای دیگر رسانه‌های ارتباط‌جمعی باشد.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.