مجید روح الهی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: یک هزار و 400 خانوار در شهرستان بویراحمد به دلیل محدودیت‌هایی از طرف برخی دستگاه‌های خدمات رسان ازجمله بنیاد مسکن و شهرداری‌ها نسبت به استفاده از گاز به طریق غیرقانونی اقدام کرده بودند.
وی عنوان کرد: این خانوارها با هماهنگی و تعامل با پیمانکار، شبانه نسبت به گازکشی از طریق لوله‌های آب اقدام می‌کردند که این به نوعی بازی با جان انسان‌ها بود.
روح الهی از ساماندهی یک هزار و 400 انشعاب مشکل‌دار در سطح شهرستان بویراحمد خبر داد و افزود: با اخذ تعهد کتبی از این افراد نسبت به گازرسانی به این منازل اقدام شد.
رئیس شرکت گاز شهرستان بویراحمد ابراز کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده اشتراک پذیری گاز در این شهرستان به روز شده و دیگر نیازی به پشت نوبت بودن برای چندین روز نیست.
روح الهی ادامه داد: وصول مطالبات پایان بهمن ماه برابر با اسفند سال گذشته بوده که با توجه به پیگیری‌های انجام شده تا پایان سال به 75 درصد افزایش می‌یابد.
بویراحمد با داشتن 42 درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد، بزرگ‌ترین شهرستان این استان است.
این شهرستان حدود 290 هزار نفر جمعیت دارد.
بر اساس آمار شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد بیش از 97 درصد جمعیت شهری و 72 درصد جمعیت روستایی این استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.
15 شهر از 17 شهر استان کهگیلویه و بویر احمد هم تاکنون گازرسانی شده است.
572 روستا از یکهزار و 735 روستای این استان تاکنون گازرسانی شده که از این تعداد 220 مورد آن در سه سال و نیم گذشته بوده است.
هم اکنون 168 هزار خانوار کهگیلویه و بویراحمدی با بیش از 500 هزار نفر جمعیت و 82 درصد از کل جمعیت استان از نعمت گاز خانگی بهره‌مند هستند.
با توجه به تولید بیش از 20 درصد نفت و گاز کشور در گچساران و منابع غنی جنگلی در این استان، گازرسانی به روستاها از اهمیت بیشتری برخوردار است.
خبرنگار: مسعود علیزاده ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
1662/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.