به گزارش ایرنا، فرید محبی روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: 33 هزار و 640 خانوار با جمعیت 84 هزار و 371 نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان هستند که 13 درصد جمعیت افزون بر 700 هزار نفری استان را شامل می‌شود.
وی افزود که 30 درصد جمعیت شهرستان لنده و 3.5 درصد جمعیت شهرستان گچساران از حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد بهره‌مند هستند که به ترتیب بیشترین و کمترین تعداد افراد زیر پوشش کمیته امداد این استان را به خود اختصاص داده‌اند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: عمده‌ترین دلایل زیر پوشش کمیته امداد قرار گرفتن افراد در این استان شامل فوت سرپرست خانوار با 46 درصد، از کارافتادگی سرپرست خانوار با 40 درصد و طلاق با 4.4 درصد بوده و متارکه سرپرست خانوار، معلولیت و بیماری سرپرست خانوار و بدسرپرست بودن نیز از دیگر عوامل است.
محبی عنوان کرد که 18 هزار خانوار از مجموع 33 هزار و 640 خانواده زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد معادل حدود 53 درصد کل جمعیت مورد حمایت در مناطق محروم با ضریب محرومیت 6، هفت و هشت زندگی می‌کنند.
وی ابراز داشت: 52 درصد خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد زن سرپرست و 48 درصد مابقی نیز مرد سرپرست هستند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت که 18 هزار سالمند بالای 60 سال، 900 بیمار صعب‌العلاج و سه هزار و 85 یتیم پسر و دختر کمتر از 18 سال زیر پوشش کمیته امداد این استان هستند.
محبی اظهار داشت: ایتام کهگیلویه و بویراحمد توسط حدود هفت هزار حامی مورد حمایت قرار گرفته‌اند و میانگین مبلغ پرداختی به آنان در هر ماه یک میلیون و 130 هزار ریال است که این میزان علاوه بر کمک‌های کمیته امداد استان خواهد بود.
وی افزود که هشت هزار و 251 دانش آموز، 2 هزار و 22 دانشجو و 141 طلبه در طول سال از خدمات فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد استفاده می‌کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: 6 مجتمع شبانه روزی وابسته به کمیته امداد در استان وجود دارد که از این تعداد پنج مورد پسرانه و یک مورد نیز دخترانه است و 338 دانش آموز در آنها ساکن بوده و خدمات آموزشی، فرهنگی و تربیتی به آنان ارائه می‌شود.
محبی عنوان کرد که 2 هزار و 349 خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد از خدمات بیمه اجتماعی بهره مند هستند.
وی ابراز داشت: 11 هزار و 550 خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد در شهرهای با جمعیت بالای 20 هزار نفر استان از خدمات بیمه درمانی پایه استفاده می‌کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت که 2 هزار و 500 کودک زیر پنج سال این استان در طول سال سبد حمایتی تغذیه‌ای از کمیته امداد استان دریافت می‌کنند.
محبی اظهار داشت: 88 مرکز درمانی در کهگیلویه و بویراحمد اعم از بیمارستان، کلینیک، درمانگاه و آزمایشگاه طرف قرارداد کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان بوده و خدمات لازم را به افراد زیر پوشش ارائه می‌دهند.
وی افزود که 11 ماه سال جاری 2 هزار و 191 شغل خرد و کوچک در زمینه‌های مختلف با اعتباری افزون بر 29 میلیارد و 532 میلیون ریال از محل تسهیلات بانکی و اعتبارات داخلی کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد برای افراد زیر پوشش در این استان ایجاد شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ایجاد این تعداد شغل سبب خودکفایی و خروج از چرخه حمایت 972 خانوار زیر پوشش کمیته امداد استان با جمعیتی افزون بر 2 هزار نفر شد.
محبی عنوان کرد که 11 ماه سال جاری چهار هزار و 137 نفر از افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد در دوره‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کرده و اعتباری افزون بر 2 میلیارد و 90 میلیون ریال نیز در این زمینه هزینه شده است.
وی ابراز داشت: در این مدت یکهزار و 739 مورد عملیات عمرانی شامل ساخت مسکن مددجویی شهری و روستایی و تعمیرات کلی و جزئی مسکن با اعتباری افزون بر 50 میلیارد ریال در کهگیلویه و بویراحمد انجام شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت که 11 ماه سال جاری 13 میلیارد و 770 میلیون ریال در بخش فرهنگی و 9 میلیارد و 840 میلیون ریال نیز برای تأمین سبد حمایتی تغذیه‌ای کودکان زیر پنج سال استان هزینه شده است.
محبی اظهار داشت: در این مدت یکهزار و 436 فقره جهیزیه با اعتباری افزون بر 28 میلیارد و 150 میلیون ریال به نوعروسان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد اهدا شد.
وی افزود که در این مدت سه هزار و 661 فقره وام قرض الحسنه به مبلغ 32 میلیارد و 100 میلیون ریال به افراد و خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.
محبی بیان کرد: 99 هزار و 249 صندوق صدقات کوچک، متوسط و بزرگ در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و در 10 ماه سال جاری نیز 22 میلیارد ریال صدقه از آنها جمع آوری شد که در سرفصل‌های مختلف اعم از جهیزیه، مسکن، درمان و اشتغال هزینه می‌شود.
وی عنوان کرد که کمک‌های حامیان به ایتام کهگیلویه و بویراحمد در 10 ماه سال جاری در قالب نقدی، کالایی و ارائه انواع خدمات 35 میلیارد ریال بوده است.
محبی ابراز داشت: کهگیلویه و بویراحمد دارای 13 موسسه خیریه است که در 10 ماه سال جاری 15 میلیارد ریال در زمینه‌های مختلف به کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان کمک کردند.
وی گفت که مهمترین نیازمندی‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد شامل ساخت و تعمیر کلی پنج هزار واحد مسکن مددجویی روستایی، ساخت یکهزار واحد مسکن مددجویی شهری، ساخت هفت هزار و 500 سرویس بهداشتی و حمام، اعطای یکهزار و 200 فقره جهیزیه و اعطای تسهیلات به چهار هزار نفر است.
محبی اظهار داشت: 87 درصد اعتبارات سالانه کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد دولتی، هشت درصد منابع و درآمدهای داخلی و پنج درصد نیز مشارکت مردمی و خیران است.
وی افزود که منابع مالی کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد محدود و در مقابل نیازهای جامعه هدف آن نیز متعدد است و چاره‌ای جز جلب هر چه بیشتر مشارکت مردم و خیران این استان وجود ندارد.
محبی بیان کرد: 800 خانوار با جمعیتی افزون بر یکهزار و 600 نفر در کهگیلویه و بویراحمد برای زیر پوشش قرار گرفتن در نوبت قرار دارند و زنان سرپرست خانوار نیز به دلیل داشتن شرایط خاص و مشکلات متعدد در اولویت هستند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.