به گزارش ایرنا،جهانگیری به همراه محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری امروز شنبه در سفری یک روزه به کهگیلویه وبویراحمد سفر کردند.
معاون اول رئیس جمهوری حفاظت و صیانت از منابع طبیعی، جنگل ها و منابع زیست محیطی را در اولویت برنامه های مهم و توسعه ای دولت تدبیر و امید دانست و گفت که مشارکت و همراهی مردم شاخص اصلی در تحقق این مهم است.
جهانگیری ظرفیت ها و منابع خدادادی و طبیعی و وجود بیش از یک میلیون هکتار جنگل و مرتع در استان کهگیلویه وبویراحمد را ظرفیتی ارزشمند و سرمایه ای غنی برای توسعه این استان دانست و گفت: هم اینک که بسیاری از استان ها و مناطق مختلف کشور و حتی منطقه درگیر چالش بزرگ پدیده گردو خاک و مشکلات زیست محیطی هستند این استان در بهترین شرایط آب و هوایی و زیست محیطی قرار دارد.
جهانگیری افزود که این مهم خود شاخص مهمی برای حضور و جذب بیشتر سرمایه گذاران در این استان زیبا و سرشار از ظرفیت های متعدد است.
کهگیلویه وبویراحمد با مساحت حدود 16هزار کیلومتر مربع و 700 هزار نفر جمعیت دارای یک درصد مساحت و یک درصد خاک کشور است.
کهگیلویه وبویراحمد با داشتن افزون بر یک میلیون هکتار عرصه طبیعی و مرتعی و حدود 312 هزار و 466 هکتار منطقه حفاظت شده از جمله مناطق غنی و سرشار در حوزه زاگرس مرکزی محسوب می‌شود.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
3016/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.