به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی این جاده ارتباطی مربوط به سفر رهبر معظم انقلاب به کهگیلویه و بویراحمد در سال 1373 بوده که تاکنون به دلیل کمبود اعتبار به بهره برداری نرسیده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح ملی را افزون بر 70 درصد ذکر کرد و گفت: یکهزار و 700 میلیارد ریال اعتبار در سفر استانی رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به این استان به جاده ارتباطی پاتاوه - دهدشت تخصیص یافته است.
رئیس جمهوری روزهای 24 و 25 مرداد سال جاری و در سی امین سفر استانی به کهگیلویه وبویراحمد سفر کرده بود.
سید موسی خادمی اظهار داشت که افزون بر 500 میلیارد ریال ظرف امسال و سال آینده نیز توسط دفتر رهبر معظم انقلاب برای شتاب بخشی در روند ساخت و تکمیل جاده ملی پاتاوه - دهدشت اختصاص یافت.
وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی انجام شده از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب 200 میلیارد ریال از این میزان اعتبار سال جاری و 300 میلیارد ریال نیز سال آینده به طرح ملی جاده پاتاوه - دهدشت اختصاص می یابد.
خادمی تصریح کرد که این جاده به طول 137کیلومتر از مهمترین طرح های ملی در حوزه راهسازی است که با بهره برداری آن ضمن کوتاه تر شدن مسیر اصفهان به بنادرجنوبی کشور، بیش از 400 روستای محروم در 2شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر از نعمت جاده مناسب برخوردار خواهند شد.
وی یادآور شد که این جاده دارای چهار فاز است که قطعات(فازهای) یک و سه این طرح به ترتیب 28 و 20کیلومتر و فازهای 2 و چهار آن نیز به ترتیب 28 و 63 کیلومتر است.
مدیر حوزه راه های ملی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره برداری جاده ملی در حال ساخت پاتاوه - دهدشت در این استان افزون بر 2 هزار و 500 میلیارد ریال است که تاکنون همین مبلغ برای آن هزینه شده است.
محمد احمدی میزان پیشرفت فیزیکی این طرح را حدود70 درصد ذکر کرد و گفت که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، این جاده ملی تا پایان سال 96 به بهره برداری خواهد رسید.
وی بیان کرد که جاده ملی پاتاوه – دهدشت دارای 14 دهنه تونل به طول حدود هشت هزار و 580 متر است که پنج دهنه به طول دو و نیم کیلومتر آن در فاز دوم این طرح و از حدفاصل سرچنار تا لوداب شهرستان بویراحمد است.
وی حجم خاک برداری و خاک ریزی در این جاده را به ترتیب افزون بر 16و چهار میلیون متر مکعب دانست و گفت که بیش از 407 دستگاه پل بزرگ و کوچک در این جاده ملی اجرایی و عملیاتی شده است.
کهگیلویه وبویراحمد حدود 6 هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی ، فرعی و روستایی دارد که از این میزان 142 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر راه اصلی، یکهزار و 238 کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
طول بزرگراه های کهگیلویه و بویراحمد تا قبل از آغاز دولت تدبیر و امید 53 کیلومتر بود.
از حدود چهار هزار و 500 کیلومتر راه روستایی در این استان تاکنون کمتر از 2هزار کیلومتر آن بهسازی و آسفالت شده است.
جهانگیری به منظور افتتاح و بازدید از چند طرح عمرانی و اقتصادی و همچنین شرکت در نشست شورای اداری به یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد سفر کرده است.
محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهوری، جهانگیری را در این سفر یک روزه همراهی می کنند.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
3016/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.