غلام رضا تاجگردون روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بهره برداری از طرح آبرسانی به امامزاده جعفر(ع) گچساران بیش از یکهزار و 500 فرصت شغلی ایجاد می شود.
وی تصریح کرد: میزان اعتبار هزینه شده برای طرح بزرگ انتقال آب به زمین های کشاورزی گچساران 840میلیارد ریال برآورد شده است.
به گفته کارشناسان سالانه سه میلیون و 272 هزار و 252 متر مکعب از چاههای دشت امامزاده جعفر(ع) برای امور کشاورزی، آشامیدنی و صنعت استفاده می شود که اجرای طرح آبرسانی گامی در راستای پیشگیری از کاهش آب سفره های زیر زمینی است.
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارزش هر هکتار زمین کشاورزی دشت امامزاده جعفر با اجرای این طرح 400 تا 500 میلیون ریال شده و درآمد هر هکتار در هر سال 90 میلیون ریال است بیان داشت: اجرای این طرح، اقتصاد زندگی مردم این منطقه متحول خواهد کرد.
وی تأمین سهمیه تخصیص آب از سدهای کوثر و چم شیر برای حوزه کشاورزی و اجرای طرح‌های بزرگ مانند زمین های کشاورزی امامزاده جعفر، خان احمد و دشت مور را از خدمات ماندگار حوزه کشاورزی در این شهرستان در چهار سال گذشته تاکنون ذکر کرد.
تاجگردون بیان کرد: اختصاص 70 میلیون متر مکعب آب برای آبیاری دشت لیشتر گچساران، 10 میلیون مترمکعب برای دشت مورباشت از سد کوثر 55 میلیون متر مکعب برای دشت امامزاده جعفر و 2 میلیون متر مکعب در منطقه آبدهگاه باشت از سد در حال ساخت چم شیر به دستگاه های مربوط ابلاغ شده است.
وی ابراز داشت: با ابلاغ این میزان آب از سد کوثر و سد در حال ساخت چم شیر نیاز کمبود آب 14 هزار هکتار زمین کشاورزی در مناطق مختلف گچساران و باشت جبران می‌شود.
شهرستان گچساران 30هزار هکتار زمین کشاورزی دارد و در بخش کشاورزی این شهرستان هفت هزار نفر فعالیت دارند.
خبرنگار: فرزانه شریفی**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
8143 /8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.