شمار پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در کهگیلویه و بویراحمد یک درصد پروانه‌های ایران، میزان اشتغال ایجاد شده نیز 41 صدم درصد اشتغال صنعتی ایران و میزان سرمایه گذاری صورت گرفته 31 صدم درصد سرمایه گذاری صورت گرفته در کشور است.
بیش از 35 درصد از اشتغال فعال کشور و یک سوم تولید ناخالص ملی در اختیار بخش صنعت، معدن و تجارت است، از این رو جذب سرمایه در بخش صنعت و رونق تولید با فعالیت واحدهای صنعتی راکد یک برنامه راهبردی برای دولت یازدهم شده است.
داریوش دیودیده روز چهارشنبه در گفت و با خبرنگار ایرنا اظهار کرد که این میزان سرمایه گذاری در قالب حدود 300 طرح صنعتی در دست ساخت انجام خواهد شد.
وی پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها را بین پنج تا 80 درصد اعلام کرد.
دیودیده اظهار کرد: طرح‌های صنعتی در دست اجرا پس از بهره برداری 18 هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت که بهره‌برداری از 112 طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد این استان در اولویت مدیریت اجرایی است.
وی میزان سرمایه گذاری این طرح‌ها را بیش از چهار هزار و 500 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این طرح‌ها برای 2 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد خواهند کرد.
وی گفت که بهره داری طرح‌های بالا 60 درصد پیشرفت فیزیکی با همکاری کارگروه رفع موانع تولید در سال 96 در اولویت تأمین اعتبار و بهره برداری قرار گرفته است.
کهگیلویه و بویراحمد 700 هزار نفر جمعیت دارد و جزو مناطق توسعه نیافته از لحاظ صنعتی محسوب می‌شود.
خبرنگار: مظفر عدالت نسب ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
/6110/6162
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.