به گزارش ایرنا، شهر یاسوج از ساعت 9 صبح سه شنبه هفته جاری 10 اسفند میزبان پیکر 2 شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس است.
پیکر این شهیدان از فرودگاه یاسوج مورد استقبال جمعی از مسئولان اجرایی، قشرهای مختلف مردم و خانواده شهدای کهگیلویه و بویراحمد قرار می گیرد و پس از تشییع نیز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج به خاک سپرده می شوند.
تشییع و تدفین پیکر این 2 شهید گمنام ساعت 8:30 دقیقه صبح چهارشنبه هفته جاری 11 اسفند از جلوی درب شرقی کنگره سرداران و شهدای کهگیلویه و بویراحمد واقع در خیابان جمهوری اسلامی یاسوج آغاز و به سمت میدان هفتم تیر، میدان جهاد و دانشگاه آزاد اسلامی ادامه می یابد.
آیین «شبی با شهدا» نیز در شامگاه 10 اسفند سال جاری در حسینیه ثارالله و دانشگاه یاسوج برگزار می شود.
کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس یکهزار و 880 شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است.
آرمین محمودی روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: رویکرد مذهبی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج با تدفین پیکر این شهدا بیش از پیش ترویج می یابد و به عنوان سندی جاودان در تاریخ عرصه قلم، فرهنگ و دانش استان به ثبت خواهد رسید.
وی افزود که هدف اصلی مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج از این اقدام مهم ارج نهادن به مقام والای شهدا، ادای تکلیف به آنان و به ظهور رساندن پیام شهیدان در عرصه علم و دانش است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج بیان کرد: این دانشگاه برای نخستین بار میزبان آیین تشییع و تدفین پیکر شهدا به ویژه شهیدان گمنام است.
محمودی عنوان کرد که رسانه ها و خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد اطلاع رسانی و آگاهی بخشی لازم را برای حضور هر چه بیشتر قشرهای مختلف مردم استان در آیین تشییع و تدفین پیکر این 2 شهید گمنام انجام دهند تا برگ زرین دیگری به افتخارات استان و جامعه دانشگاهی آن افزوده شود.
وی ابراز داشت: این آیین باید به طرز باشکوه و به بهترین نحو ممکن برگزار شود به طوری که در خور مقام والای شهدا باشد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج گفت که شهیدان برای دفاع از اسلام، نظام و انقلاب جان خود را نثار کردند و فرهنگ ایثار و شهادت نیز در جامعه پویایی، امید و نشاط ایجاد می کند.
محمودی اظهار داشت: فاز نخست پردیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج واقع در روستای سرآبتاوه به مساحت حدود 38 هکتار 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون نیز اعتباری افزون بر یکهزار و 800 میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده است.
وی افزود که یکی از برنامه های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج تکمیل فاز نخست این پردیس و آغاز عملیات اجرایی فاز دوم آن است.
محمودی بیان کرد: کاربردهای مختلفی برای این پردیس تعریف شده و بخشی از آن نیز به ساخت پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد اختصاص می یابد.
وی عنوان کرد که تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج به منزله یک بال برای پیشرفت آن بوده و عضوی از خانواده دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد به شمار می روند.
محمودی ابراز داشت: فلسفه وجودی تشکل های دانشجویی و مبنای حرکت و فعالیت آنها تقویت، پویایی، بالندگی و سازندگی دانشگاه ها خواهد بود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج گفت که انجام فعالیت های سیاسی در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی این واحد آموزشی است اما نباید این دانشگاه به باشگاه سیاسی تبدیل شود زیرا چنین امری به نفع نظام، انقلاب، جامعه و دانشجویان نیست.
محمودی اظهار داشت: پژوهش قلب تپنده و آموزش نیز مغز هر دانشگاه بوده و رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج تبدیل دانش به فناوری، تجاری سازی و درآمدزایی، تلاش برای کاربردی کردن علم و خروج آن از حالت تئوری است.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: حسینعلی راشکی
7535/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.