به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد عصر پنجشنبه در آئین کلنگزنی این طرح گفت که طرح انتقال آب به زمین های کشاورزی روستاهای آبرزی، آب توت، انجیرسیاه و چهاربیشه با 340 میلیارد ریال اعتبار اجرا می شود.
علی داودی مهری بیان کرد: 170 میلیارد ریال از این اعتبار برای انتقال آب و 170 میلیارد ریال دیگر برای اجرای شبکه های سه و چهار و زهکشی هزینه خواهد شد.
وی ابراز داشت: پس از بهره برداری از این طرح 650 هکتار زمین به صورت قطره ای 387 هکتار زمین به صورت بارانی و بقیه به روش بارانی کشت خواهد شد.
داوودی مهر افزود که مطالعات انتقال آب به زمین های کشاورزی دشت مور در سال های 94 و 95 انجام شده و این طرح قرار است در طول 2 سال تکمیل شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد که قرار است یکهزار و 200 هکتار دیگر از زمین های دشت مور ازطریق منابع آب زیر زمینی تامین آب خواهد شد.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز گفت که فراهم آوردن زیرساخت های کشاورزی برای افزایش درآمد روستائیان و فراهم کردن زمینه کاهش مهاجرت از دستاوردهای دولت بوده است.
غلام رضا تاجگردون افزود که تلاش برای تکمیل آبرسانی به زمین های کشاورزی امامزاده جعفر، لیشتر، دژسلیمان خان احمد از برنامه های جدی دولت برای توسعه کشاورزی در شهرستان های گچساران و باشت است.
وی افزایش تخصیص آب از سدهای کوثر و چم شیر از نیازهای تحقق یافته بخش کشاورزی و صنعت در شهرستانهای باشت و گچساران است.
شهرستان های گچساران و باشت در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
خبرنگار: مریم صیادی**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
7531/2082/8005/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.