امیر حسین نوروزی چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اعتبار برای حمایت از انجمن های هنری، تجهیز سالن پلاتو و نمایش، تجهیز کانونهای فرهنگی هنری، تعمیر و تجهیز ساختمان اداره ارشاد گچساران و مجتمع فرهنگی هنری شهر دوگنبدان هزینه شده است.
وی تصریح کرد: 20 میلیارد ریال از این اعتبار برای ساخت مجتمع فرهنگی هنری دوگنبدان، سه میلیارد ریال برای تجهیز کانونهای فرهنگی هنری مساجد به ابزار مورد نیاز، 2 میلیارد ریال برای ساخت سالن پلاتو، 2 میلیارد ریال برای تعمیر و تجهیز ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و 700 میلیون ریال برای حمایت از انجمن های فرهنگی هنری این شهرستان هزینه شده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران با اشاره به ساخت سالن های تمرین تئاتر، موسیقی، فیلم و تدوین در این شهرستان اعتبار مورد نیاز این طرحها را 2میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد کرد.
نوروزی ابراز داشت: در صورت تامین اعتبار، این طرح ها تا پایان سال مالی جاری بهره برداری می شود.
وی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید برگزاری تعداد برنامه های فرهنگی و هنری در این شهرستان نسبت به سال های گذشته افزایش چشمگیر یافته است، ابراز داشت: رونق فرهنگ و هنر مورد توجه جدی دولت یازدهم است.
وی گفت: اجرا و تکمیل سه طرح ( مجتمع فرهنگی) در حال اجرای این شهرستان نیازمند همت مسئولان است.
نوروزی با بیان اینکه زیرساختهای عمرانی مانند مجتمع های فرهنگی، تئاتر شهر و سینما از علائم حیات فرهنگی هستند، گفت که راه اندازی سینما از نیازهای اساسی فرهنگی گچساران است.
وی افزود: نبود سینما از گلایه های اصلی مردم این شهرستان است.
شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
خبرنگار: فرزانه شریفی**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
8143 /8005

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.