هادی زارع پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جمعی از خانواده شهدا، معلمان، دانش آموزان، سوادآموزان و قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد به همراه مسؤولان اداره کل آموزش و پرورش و متولیان سوادآموزی استان در این یادواره یک روزه حضور داشتند.

وی افزود: هدف از برگزاری این یادواره ترویج هر چه بیشتر فرهنگ ایثار، شهادت و جهاد بین قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تعداد شهدای عرصه سوادآموزی این استان در دوران هشت سال دفاع مقدس ۱۱ نفر است که سه نفر آنها مربوط به شهرستان دناست.

زارع پور عنوان کرد: هر سه شهید عرصه سوادآموزی شهرستان دنا مربوط به روستای بنستان بخش پاتاوه است که افتخاری مهم برای اهالی آن محسوب می شود.

وی ابراز داشت: شهدای عرصه سوادآموزی کشور و کهگیلویه و بویراحمد از سنگر مبارزه با جهل به سنگر مبارزه با دشمن عزیمت کردند.

خانواده سه شهید عرصه سوادآموزی شهرستان دنا به نام های سید شکرالله راه آور، محمد روزستان و علی ضامن راه آور در این یادواره با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده تجلیل شدند.

کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و ۸۸۰ شهید، ۳۱۷ آزاده و افزون بر ۹ هزار جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

تعداد شهدای قرهنگی و دانش آموز کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس نیز به ترتیب ۱۰۲ و ۴۴۶ نفر است.

بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ نرخ باسوادی گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال کهگیلویه و بویراحمد ۹۲.۷ درصد است.

شهرستان دنا به مرکزیت شهر سی سخت جزو شهرستان های سردسیری کهگیلویه و بویراحمد است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.