به گزارش ایرنا، بر اساس شواهد موجود ،جریان های سیاسی برای حضور در انتخابات یازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی براساس برنامه ریزی های قبلی ورود کرده اند و این دوره از انتخابات شاهد رقابت نفس گیر نامزدهای انتخاباتی از گروه های سیاسی در حوزه انتخابیه گچساران و باشت خواهیم بود.

شواهد موجود نشان می دهد که در این دوره از انتخابات هشت نامزد اصلاح طلب، چهار نامزد اصولگرا و پنج نامزد مستقل برای تصاحب یک کرسی مجلس در شهرستان های گچساران و باشت ثبت نام کرده اند که پس از بررسی صلاحت آنان از سوی شورای نگهبان با هم رقابت می کنند.

اغلب شعارهای تبلیغاتی داوطلبان این دوره  از انتخابات مجلس  در این شهرستان برای راه یافتن به خانه ملت  مردمی است.جوان گرا، خدمت به محرومین و مستضعفین، افزایش اقتدار نظام جمهوری اسلامی، پایان عبور از شعار، توسعه پایدار، عدالت و پیشرفت، خدمت به شهر، پایانی بر تکرار بی عدالتی، صدای رسای مردم ناتوان، رفع تبعیض جغرافیایی و شایسته سالاری، اشتغال و کارآفرینی از مهمترین شعارهای انتخاباتی داوطلبان این دوره از مجلس شورای اسلانی در حوزه گچساران وباشت است.

۱۷ نفر در حوزه انتخاباتی گچساران و باشت داوطلب شدند

 فرماندار گچساران  گفت: ۱۷ داوطلب برای نامزدی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گچساران و باشت ثبت نام کردند.

 ۱۱نفر برای رقابت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی دراین شهرستان نام نویسی کرده بودند که در این دوره با افزایش ۴۰ درصدی همراه است .

علی خوان پایه افزود: ۹۴ درصد داوطلبان ثبت  نامی در این دوره مرد و ۶ درصد زن هستند. جوان ترین داوطلب این دوره ۳۲ سال و پیرترین نیز ۶۴سال سن دارد.

وی بیان کرد: ۱۲  نفر از دواطلبان دارای مدرک فوق لیسانس و پنج  نفر دکتراست.

وی بیان کرد: هفت  نفر از داوطلبان سنین بین ۳۰ تا ۴۰ سال، ۶ نفر بین ۴۰ تا ۵۰ سال، سه نفر ۵۰ تا ۶۰ سال و  یک داوطلب بین ۶۱ تا ۶۵ سال سن دارند. 

خوان پایه با اشاره به استقبال خوب جوانان در این دوره از انتخابات مجلس گفت: این امر نشان می‌دهد که جوانان به دنبال توسعه شهرستان و کسب تجربه‌های مثبت در حوزه‌های مختلف هستند.

دیدگاه های کارشناسان

یک فعال سیاسی در گچساران، اهمیت برگزاری انتخابات و لزوم حضور گسترده مردم را یادآور شد و گفت:  در این برهه زمانی اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات نسبت به دوره های قبل بیشتر است.

علیمراد کاظم پور تصریح کرد: بی تردید یکی از بهترین شاخصه‌های انتخابات تبلیغات و ترویج اصلاح نحوه تبلیغات در رسیدن به انتخابات درست و آینده روشن است.

وی بیان کرد: این روزها کاندیداهای انتخاباتی و هواداران آنها برای رسیدن به کرسی مجلس از ابزارهای گوناگون تبلیغاتی استفاده می‌کنند که در این میان انتظار می‌رود این شور انتخاباتی همراه با شعور باشد و از هرگونه تخریب شخصیت فردی جلوگیری نمایند.

کاظم پور ادامه داد: مطمئناً آینده بهتر برای جامعه زمانی رقم خواهد خورد که بتوانیم با دوری از نگاه قومی و قبیله‌ای بدون حب‌ و بغض و تعصبات طایفه ای در انتخابات شرکت نماییم. 
وی  ابراز کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات به حدی مهم و اثرگذار است که رهبر معظم انقلاب حضور پرشور در انتخابات را موجب خدمتگزاری مطلوب تر مسئولان به مردم دانسته اند.

یک فعال سیاسی ترک زبان ساکن شهر دوگنبدان نیز می گوید:  حضور حداکثری مردم در انتخابات به حدی مهم و اثرگذار است که رهبر معظم انقلاب حضور پرشور در انتخابات را موجب خدمتگزاری مطلوب تر مسئولان به مردم دانسته اند.

آرمان پناهپوری حضور پای صندوق های اخذ رای را نشانگر امید مردم به تحول دانست و گفت: مردم حتی یک رای را در انتخابات مهم و اثرگذار می دانند.

سجادپور معاون فرماندار گچساران تعداد شعب اخذ رای ثابت در شهرستان گچساران را ۷۲ مورد اعلام کرد و گفت: تعداد شعبه های اخذ رای سیار در انتخابات پیش رو ۳۱ مورد خواهد بود.

وی اظهار کرد: بیش از ۱۲۰ دستگاه کامپیوتر و ۴۵۰ دستگاه خودرو برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در این شهرستان  نیاز است.

وی بیان کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات در تحقق اهداف و دستاوردهای نظام بی بدیل است و اعضای امور هماهنگی انتخابات در شهرستان گچساران در تلاش هستند تا با برگزاری یک انتخابات قانونمند، در تحقق این مهم نقش آفرین باشند.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.