حسین کلانتری روز یکشنبه در جمع روسای دانشگاه های کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: البته این ملاحظات باید با ظرافت و دقت لازم صورت گیرد تا خدشه ای بر ماهیت و برنامه های شورانگیز و یا کمرنگ جلوه دادن روز دانشجو نکند.

وی تصریح کرد: برنامه های این روز باید با قوت و با حمایت قاطع از سوی روسای دانشگاه ها و همراهی با تشکل ها و انجمن های مختلف برگزار شود اما در کنار آن ملاحظه این گونه حساسیت ها و اشرافیت سخنرانان به شرایط و محیط موجود با هدف حفظ امنیت ، شان و جایگاه دانشجو و دانشگاه ها نیز ضرورتی غیرقابل انکار است.

کلانتری همچنین تاکید کرد که روسای دانشگاه ها و متولیان برگزاری روز دانشجو باید مراقب برخی افراد غیردانشجو و نااهل برای ایجاد تنش و بر هم زدن نظم در برنامه ها و جشن های ویژه این روز باشند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد یادآور شد که حضور کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و یا لیدرهای آنها به عنوان سخنران در برنامه های روز دانشجو ممنوع است.

وی همچنین بر ارتباط عمیق بین دانشجویان، استادان و روسای دانشگاه ها و ضرورت تامین و رفع مسائل و مشکلات صنفی دانشجوها در بخش های مختلف تاکید کرد و گفت: دولت و مجموعه مدیران و مسئولان اجرایی این استان بر اثربخشی و پیشرو بودن دانشگاه در همه امور قائل است و از هیچ تلاشی برای تقویت مراکز علمی و دانشگاهی کوتاهی نخواهند کرد.

وی برگزاری کرسی های آزاداندیشی ، پویایی و مطالبه گری دانشجویان و جامعه دانشگاهی به عنوان یکی از خواسته های جدی و مورد تاکید مقام معظم رهبری را در سطح دانشگاه های استان یادآور شد و گفت: این برنامه نیز باید با جدیت و قدرت بویژه در روز دانشجو برگزار شود.

کلانتری همچنین در این دیدار بر هماهنگی بیشتر و تقویت ارتباطات و مناسبت‌های علمی و تحقیقاتی دانشگاهیان با لایه‌ها و سطوح مختلف جامعه به ویژه در حوزه صنعت و اقتصاد تاکید کرد و گفت: این مهم تاکنون در عرصه عمل به خوبی اتفاق نیفتاده که باید با یک آسیب شناسی دقیق این فاصله‌ها را کاهش داد.

۱۶ آذرماه هر سال در تقویم ملی کشور به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده تا علاوه بر یادآوری مجاهدت های دانشگاهیان در دوران حکومت پهلوی به ویژه شهیدان احمد قندچی، مهدی شریعت رضوی و مصطفی بزرگ نیا، به منزله پاسداشت و گرامیداشتی از دانشجویانی باشد که آینده سازان این کهن دیار خواهند بود.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین بر ضرورت بزرگداشت شهید دانشجو حسین علم الهدی و یارانش در برنامه های ۱۶ آذر در سطح دانشگاه های استان تاکید کرد.

شهید علم الهدی دانشجوی سال دوم دانشگاه مشهد در رشته تاریخ با شروع جنگ تحمیلی همراه با گروهی از دانشجویان و نیروهای بسیجی، به سوی جبهه‌های دفاع حق علیه باطل شتافت و سرانجام در ۱۶ دی ماه ۱۳۵۹ به همراه جمعی از یارانش در دفاع از این مرز و بوم با شلیک گلوله توپ مستقیم تانک رژیم بعث عراق به شهادت رسید.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.