از نخستین ساعات شروع ثبت نام ،برخی داوطلبان شرکت در انتخابات همزمان با دیگر نقاط کشور در حوزه انتخابیه گچساران و باشت با حضور در فرمانداری نام نویسی کردند.

از ماه ها قبل ، نشست های خانگی داوطلبان برای تشریح برنامه های خود رونق خاصی گرفته و مناطق شهری و روستایی شهرستان های گچساران و باشت حال و هوای کاملا انتخاباتی دارد.

اگر چند بیساری از هواداران از ماه های پیش انتخاب خود را کرده اند و در انتظار روز برگزاری انتخابات هستند تا به نامزد مورد نظر خود رای دهند اما بسیاری از مردم هم در حال رصد فضای انتخابات و اظهارنظرها و برنامه های داوطلبان هستند تا نامزد اصلح را انتخاب کنند.

اما پرشور تر از همه جا این روزها  تبلیغات و جدال های طرفداران داوطلبان انتخابات در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی شکل گرفته است.

توصیه های معاون سیاسی استاندار

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه همه تحرکات انتخاباتی زیر ذره بین متولیان است گفت: فعالان،هواداران و داوطلبان بر مدار قانون حرکت کنند تا مشکل آفرین نشوند.

احد جمالی افزود: فرمانداران موظف به گزارش روزانه تحرکات حوزه های تحت مدیریت خود هستند و در صورت هر نوع گزارشی با مشارکت متولیان با خاطیان برخورد خواهد شد و مردم هم در صورت مشاهده موارد خلاف قانون چون تخریب کاندیدها به ستاد انتخابات استان گزارش دهند.

وی اظهار داشت: راه افتادن جمع زیادی از هواداران هنگام نام نویسی داوطلبان معضلی است که همواره در استان مشکل آفرین می شود و داوطلبان هنگام ثبت نام حداکثر پنج نفر به همراه خود داشته باشند.

جمالی نسبت به تخریب داوطلبان انتخابات هشدار داد و افزود: با توجه به اینکه نمایندگان مجلس برای قانونگذاری و نظارت بر نحوه قوانین راهی بهارستان می شوند تخریب رقیب نخستین قانون شکنی آنان است که ضمن برخورد مسئولان باعث می شود که از تعداد آرای آنان کم شود.

وی بیان کرد: چون هر سه حوزه انتخابیه استان کهگیلویه و بویراحمد تک نماینده هستند احتمال برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک در همه حوزه های انتخابیه استان وجود دارد اما هنوز از طرف وزارت کشور اعلام نشده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: کاهش احتمال خطای انسانی و اعلام نتیجه انتخابات در مدت زمان کمتر از مزایای انتخابات الکترونیک است.

جمالی ابراز داشت: تلاش مسئولان در برگزاری انتخابات یازدهین دوره مجلس شورای اسلامی که در دوم اسفند برگزار می شود امنیت،سلامت،صیانت از آرای مردم و حفظ بی طرفی است.

وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد از نظر مشارکت مردم و سرمایه های اجتماعی از پیشتازان کشور است.

جمالی ابراز داشت: بر اساس قانون انتخابات آموزش های مختلفی برای فرمانداران،بخشداران،معاونان فرمانداران،کارگزاران انتخابات در استان انجام شده است.

وی عنوان کرد: دوره های آموزشی هیات های اجرایی نیز به زودی انجام می شود.

جمالی با بیان اینکه ثبت نام نامزدهای انتخاباتی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه دهم آذرماه ۱۳۹۸ آغاز و تا روز شنبه مورخ ۱۶ اذرماه ادامه خواهد داشت، افزود: مدت زمان ثبت نام در هر روز از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۸ عصر و به مدت ۱۰ ساعت می باشد.

استان کهگیلویه وبویراحمد با مجموع هشت شهرستان ، سه حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا، باشت و گچساران و کهگیلویه ، بهمئی، چرام و لنده دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

دیدگاه های کارشناسان

یک فعال سیاسی در گچساران می گوید: رقابت گروه های سیاسی مختلف گرمابخش انتخابات است اما هواداران باید مراقب باشند تبلیغات بر پایه تخریب افراد صورت نگیرد چرا که امام علی (ع) فرموده است:بدبخت کسی است که آخرت خود را برای دنیای خود خراب کند و بدبخت تر کسی است که آخرت خود را برای دنیای دیگران خراب کند.

بهادر رمضانی افزود:کاندید اصلح از نظر هر کدام از مردم تعریف خاصی دارد اما انتخاب براساس توانمندی اشخاص و شایسته سالاری بهترین شاخصی است که می تواند به توسعه استان کمک کند.

وی ابرازامیدواری کرد: مردم کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان گچساران با انتخابی شایسته و حضور حداکثری پای صندوق های رای به توسعه بیشتر منطقه خود کمک کنند.

یک فعال سیاسی ترک زبان ساکن شهر دوگنبدان می گوید: انتخاب براساس شاخص های قومیتی از آسیب های انتخابات است که رسانه های ارتباط جمعی برای انتخاب بر اساس معیارهای شایسته سالاری به مردم کمک کنند.

آرمان پناهپوری با اشاره به اینکه مردم شهرستان گچساران با عصاره ای از اقوام مختلف سال ها  همزیستی مسالمت آمیز داشته اند افزود: انتخاب براساس یک معیار آن هم اقوام نمی تواند به توسعه کمک منطقه کند.

دبیر ستاد انتخابات گچساران گفت: ۱۴۷ شعبه اخذ رأی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری برای شهرستان های گچساران و باشت پیش بینی شده است.

مرتضی سجاد پور افزود: از این تعداد شعب اخذ رای ۱۰۳ مورد برای حوزه گچساران در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: از تعداد شعب اخذ رای این شهرستان ۶۵ مورد در شهر و مابقی در روستاهاست.

سجادپور تعداد شعب اخذ رای ثابت در شهرستان گچساران را ۷۲ مورد اعلام کرد و گفت: تعداد شعبه های اخذ رای سیار در انتخابات پیش رو ۳۱ مورد خواهد بود.

وی اظهار کرد: بیش از ۱۲۰ دستگاه کامپیوتر و ۴۵۰ دستگاه خودرو برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در این شهرستان  نیاز است.

سجاد پور افزود:با توجه به ابلاغ برنامه زمان بندی برگزاری انتخابات سال جاری از سوی وزارت کشور، این ستاد آمادگی کامل برای  ثبت نام کاندیداها جهت شرکت در انتخابات از دهم آذرماه را دارد.

وی بیان کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات در تحقق اهداف و دستاوردهای نظام بی بدیل است و اعضای امور هماهنگی انتخابات در شهرستان گچساران در تلاش هستند تا با برگزاری یک انتخابات قانونمند، در تحقق این مهم نقش آفرین باشند.

رئیس دادگستری گچساران  گفت: برای پیشگیری از وقوع جرم در مکان های استقرار صندوق  امنیت های لازم ضروری است.

رضا غریب‌پور جهان‌آباد افزود: همه عوامل اجرایی، نظارت و بازرسی برای افزایش مشارکت سیاسی در انتخابات مجلس یازدهم تلاش و زمینه پویایی و نشاط انتخاباتی را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: روسای ادارات و مدیران دستگاه‌های اجرایی از هرگونه دخالت در تبلیغات انتخاباتی در محل کار بپرهیزند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.