مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه وبویراحمد در آیین بهره برداری از این طرح گفت: این مدرسه در زمینی به مساحت یکهزار و ۳۰۰ متر مربع و با زیر بنای ۴۲۰ متر مربع ساخته شده است.

پیروز کرمی افزود: برای ساخت و تجهیز این فضای آموزشی بیش از ۹۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی از در دست ساخت بودن ۲۰ طرح آموزشی با ۲۲۲ کلاس درس با مشارکت بنیاد برکت در استان خبر داد و گفت: برای ساخت این تعداد طرح فزون بر 150 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

نماینده بنیاد برکت نیز یکی از اولویت‌های کاری این بنیاد در کنار اجرای طرح‌های مختلف عمرانی را ساخت مدرسه در مناطق محروم کشور عنوان کرد و گفت: از مجموع ۵۰ مدرسه در حال ساخت توسط این بنیاد در کهگیلویه و بویراحمد تا کنون ۱۸ مدرسه آن به بهره برداری رسید.

محمد کریمی افزود: تلاش می‌شود تا دوسال آینده مابقی این طرح‌ها در این استان به بهره برداری برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: با احتساب این مدرسه تا کنون یکهزار و ۵۰۰ کلاس درس با مشارکت موسسه های خیریه، خیران مدرسه ساز و اداره کل نوسازی استان ساخته و به بهره برداری رسید.

هادی زارع پور افزود: 2 هزار و ۷۰۰ کلاس درس دیگر در استان نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارند.

وی گفت: در حال حاضر ۱۵۲ هزار دانش آموز در حدود ۹ هزار کلاس درس در استان مشغول به تحصیل هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه دیشموک نیز گفت: از ابتدای شروع به کار دولت تدبیر و امید تا کنون ۲۲ باب مدرسه پیش ساخته (کانکسی) توسط خیران و موسسه های خیریه ، سه باب مدرسه توسط بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور و همچنین پنج باب مدرسه با مشارکت خیران مدرسه ساز و اداره کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان در بخش دیشموک ساخته و به بهره برداری رسید.

نوروزی از در دست ساخت بودن ۲ مدرسه دیگر در روستاهای بناری و اسفندان این بخش خبر داد و افزود: پیشرفت کاری این طرح‌ها ۹۰ درصد است و پیش بینی می‌شود این دو مدرسه در آینده نزدیک به بهره برداری برسند.

 دبستان شهید باقری با مشارکت بانک ملی استان و دبستان شهید اسفرم اسفندان با مشارکت بنیاد برکت در حا ل ساخت می باشند .

وی با اشاره به مهاجر پذیر بودن شهر دیشموک و افزایش تعداد دانش آموزان در این شهر، کمبود فضای آموزشی، نداشتن ساختمان پژوهش سرای دانش آموزی ،  خوابگاه دانش آموزی  و مرکز رفاهی ویژه معلمان را از عمده مشکلات پیش روی این اداره بر شمرد و از خیران و موسسات خیریه خواست برای مرتفع کردن این مشکلات، آموزش و پرورش دیشموک را همراهی و یاری کنند.

نوروزی گفت: با مشارکت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تمامی مدارس شهر دیشموک و یکی از روستاهای تابعه آن با اعتباری افزون بر هفت میلیارد ریال از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم گفت: دولت تلاش می‌کند با کمک خیران و موسسات خیریه مدرسه ساز در مناطق محروم استان فضاهای آموزشی را توسعه دهد.

وی تصری کرد: اولویت ساخت مدرسه و سایر طرح های محرومیت زدایی در مناطق محروم و کمتربرخوردار همچن دیشموک است.

فیلی یادآور شد: البته ساخت مدارس و سایر طرح های عمرانی باید بر اساس نیازسنجی صحیح و ضرورت و بر اساس کارکارشناسانه باشد.

بخش دیشموک با بیش از ۲۳ هزار نفر جمعیت یکی از بخش های محروم شهرستان ۱۳۱ هزار نفری کهگیلویه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.