حسین جنتی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت:  این میزان اعتبار  از طریق دفتر مرکزی تهران برای ترمیم و بازسازی منازل مسکونی روستای کریک تخصیص داده شد.

وی بیان کرد: روستای کریک در شهرستان دنا یکی از مهمترین روستاهای هدف گردشگری کهگیلویه و بویراحمد است که در ۳۵ کیلومتری یاسوج مرکز این استان واقع شده است.

جنتی تصریح کرد: بافت کم نظیر پلکانی روستای کریک با سازه‌های گلی و مهندسی جذاب با قدمت دیرینه سبب شده تا سالانه گردشگران داخلی و خارجی زیادی روانه این روستای زیبا و دیدنی شوند.

وی تصریح کرد: براساس گزارش‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد سالانه حدود سه میلیون گردشگر داخلی و خارجی از این استان دیدن می‌کنند که روستاها مهمترین هدف گردشگری این خطه محسوب می‌شود.

این استان با ۱۴ منطقه نمونه گردشگری و ۱۱ روستای هدف گردشگری، محل مناسبی برای روستاگردی و سرمایه گذاری در حوزه اقامتگاه های بوم گردی است.
بخش عمده‌ای از ۳۰۰ جاذبه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد مجاور مناطق روستایی قرار دارد که برخی روستاهای هدف گردشگری از جمله تنگ تامرادی، کریک و مارین با استقبال چشمگیر گردشگران مواجه‌اند.

تاکنون در ۷۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان طرح هادی تهیه و همچنین در ۴۴۵ روستای استان و در قالب یکهزار و ۳۰۰ طرح عمرانی طرح هادی اجرایی شده است.

میانگین جمعیت روستایی در کشور ۲۶درصد و در استان کهگیلویه و بویراحمد با ۳۱۰ هزار نفر جمعیت معادل ۴۴ درصد است.

کهگیلویه وبویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۰ هزار نفر دارای ۶۷۶ روستای دارای سکنه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.