به گزارش ایرنا، ظرف روزهای اخیر پرویز یزدان پناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمددر دیدار با مسئولان ارشد وزارت بهداشت کمبود های موجود در حوزه بهداشت و درمان استان را مطرح کرد.

پرویز یزدان پناه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از پیگیری های فراوان برای خرید سی تی اسکن بیمارستان شهید جلیل شهر یاسوج، طی روزهای آینده اقدامات لازم جهت انعقاد قرارداد با هیئت امنای صرفه جویی ارزی صورت می پذیرد.

وی افزود: مشکلات موجود در خصوص زمین بیمارستان های چرام و لنده رفع شده به گونه ای که در مورد زمین بیمارستان چرام با توجه به اینکه عرض زمین کم بود قرار شد با همکاری مدیران استانی و شهرستانی زمینی در جنوب زمین فعلی به دانشگاه واگذار شود تا حداقل عرض زمین بیمارستان به ۱۰۰ متر برسد.

یزدان پناه بیان کرد: مشکل زمین بیمارستان های پاتاوه و سی سخت نیز رفع  و مقرر شد زمین بیمارستان پاتاوه بر طرف و کارشناسان برای بازدید میدانی و بررسی زمین بیمارستان سی سخت اقدامات لازم را انجام دهند.

 وی عنوان کرد: تامین منابع مالی جهت خرید دیزل ژنراتور کلینیک شهید مفتح یاسوج به مبلغ ۷ میلیارد ریال و تامین منابع مالی لازم جهت خرید یک دستگاه لاپاراسکوپ و نیز تجهیزات مصرفی مرکز درمان ناباروری بیمارستان شهید جلیل یاسوج از دیگر دستاوردهای این سفر بود.

بیمارستان شهید دکتر جلیل شهر یاسوج با ۲۹۴ تختخواب در زمینی به مساحت ۵۰ هزار مترمربع و زیربنای ۲۴ هزار و ۸۰۰ مترمربع در هشت طبقه و ۳۲ بخش تخصصی و فوق تخصصی ساخته شده و اکنون با تجهیزات کامل در حال خدمت رسانی به مردم کهگیلویه و بویراحمد است.
این بیمارستان به ۲ دستگاه استندبای قطع برق (آماده به کار) مجهز بوده و سایر تجهیزات درمانی و تأسیساتی آن مطابق پیشرفته‌ترین دستگاه‌های روز دنیا خریداری شده و در مجموع یکی از مجهزترین بیمارستان‌های جنوب کشور است.
بیمارستان شهید دکتر جلیل شهر باسوج دارای هشت اتاق عمل، یک اتاق عمل اورژانس، هشت اتاق LDR (زایمان)، یک سالن آمفی تئاتر و ۱۶ کلاس درس است.
قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۹۶ تخت بیمارستانی در کهگیلویه و بویراحمد وجود داشت اما پس از انقلاب این آمار به یک هزار و ۱۵۰ تخت در دست بهره برداری رسیده است.
با افتتاح بیمارستان‌های جدید کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۴۰۰ تخت به تخت‌های بیمارستانی موجود این استان اضافه شده است و استان شاهد یک انقلاب در حوزه بهداشت و درمان بود.
کهگیلویه و بویراحمد افزون بر ۷۱۳ هزار نفر جمعیت دارد و در جنوب غربی ایران واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.