مهناز آشورخانی روز چهارشنبه درحاشیه برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از خودکشی در یاسوج به خبرنگار ایرنا گفت: بدون شک مخاطب این اخبار و گزارش ها برخی خانواده ها و افراد در معرض خطر و حتی کسانی که پیشتر اقدام به خودکشی کرده اند نیز هستند و باید با نهایت دقت، حساسیت و ظرافت کار رسانه ای به این موضوع پرداخت.

وی تصریح کرد: قدرتمندبودن رسانه ها و تاثیرگذاری آنها در جامعه برای جهت دهی افکار عمومی موضوعی است که امروز در سطح جامعه یا فراموش شده و یا کمتر به آن توجه می شود.

آشورخانی اظهار داشت: قدر دانستن جایگاه و ارزش رسانه ها هم باید از سوی اهالی و متولیان این حوزه محترم شمرده شود و هم مخاطبان، جامعه و مسئولان امر نیز ارزش و اهمیت کار رسانه به عنوان یک ابزار قوی و قدرتمند در سیر تحولات امروزی را درک کنند.

آشورخانی یادآور شد: به همان میزان که پرداختن غیرحرفه ای و انتشار اخبار صرف خودکشی را خارج از چهارچوب و اصول حرفه ای رسانه ها و در راستای افزایش تحریک پذیری افراد و نیز از بین رفتن قبح خودکشی می داند، نپرداختن ، کتمان کردن و پنهان کاری در این راستا را نیز نوعی پاک کردن صورت مساله می داند.

وی معتقد است که مسئولان و متولیان امر نیز باید بدانند که امروز دیگر نمی توان جلوی رسانه ها را در انتشار این اخبار و حوادث گرفت بلکه می توان از آنان خواست که نحوه پرداختن به موضوع را با حساسیت و رعایت ضوابط و اصول کار رسانه ای انجام دهند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: یکی از رسالت های اصلی رسانه ها آگاه کردن مردم ، خانواده ها و افکار عمومی و همچنین ایجاد حساسیت بیشتر در بین جامعه و مسئولان برای اتخاذ تدابیرو برنامه های پیشگیرانه در جهت کاهش این معضل اجتماعی است.

آشورخانی همچنین به عوامل دخیل در بروز موضوع خودکشی گفت: پدیده خوکشی نتیجه عوامل متعدد و چندوجهی است و مقابله و کاهش میزان این پدیده در هر منطقه و یا استانی برنامه ریزی و نسخه های خاص خود را می طلبد.

کارگاه آموزشی دو روزه پیشگیری از پدیده خودکشی ویژه اصحاب رسانه و روابط عمومی های کهگیلویه وبویراحمد به همت اداره کل بهزیستی استان در یاسوج در حال برگزاری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.