ولی بهره مند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بررسی آخرین نقشه های هواشناسی نشان می دهد این سامانه بارشی تا روز دوشنبه بیست و هفتم آبان ماه در کهگیلویه و بویراحمد فعال خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: میانگین میزان بارندگی از ابتدای سال زراعی ۹۷-۹۸ تاکنون به ۳۴.۲ میلی متر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۹.۴ میلی متر کاهش یافته است.

ولی بهره مند اظهار داشت: میانگین بارش باران سال زراعی جدید در کهگیلویه و بویراحمد ۳۴.۲ میلیمتر بوده در حالی که میانگین مدت مشابه پارسال این استان ۱۰۳.۶ میلیمتر گزارش شده است.

وی همچنین از کاهش  دمای استان نسبت به ۴۸ ساعت آینده خبر داد و افزود:حداقل دمای ایستگاه های مناطق گرمسیری و سردسیری استان بامداد امروز نسبت به ۴۸ ساعت گذشته سه تا ۶ درجه سانتی گراد کاهش یافته است .

حداقل دمای شهر دوگنبدان در روز یکشنبه ۱۳.۷ درجه بود که بامداد امروز به ۷.۶ درجه سانتیگراد کاهش یافت.

وی بیان کرد: دمای هوای منطقه تحقیقات کشاورزی امامزاده جعفر که در سردترین زمان روز  یکشنبه  ۱۰ درجه  بود بامداد امروز ۶.۴ درجه سانتیگراد گزارش شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دمای هوای شهر دهدشت نیز در سردترین زمان روز یکشنبه ۱۰.۴ درجه بود و بامداد امروز ۶.۴درجه سانتیگراد ثبت شد.

بهره مند ابراز داشت: حداقل دمای هوای شهرهای سردسیری یاسوج و سی سخت نیز به ترتیب با سه و ۲ درجه کاهش به منفی ۱.۸  و صفر رسید.

وی عنوان کرد: حداکثر دمای هوای ایستگاه های کهگیلویه و بویراحمد در شبانه روز گذشته در دوگنبدان ۲۷.۷،امامزاده جعفر ۲۸،دهدشت ۱۶.۴،یاسوج ۱۵.۸ و سی سخت ۱۲.۸ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

بهره مند گفت:پیش بینی می شود حداقل دمای استان در ۲ روز آینده افزایش یابد.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.