عزیز فیلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح های اقتصادی با اعتباری بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد ریال در مناطق مختلف این استان در دست اجراست.

وی با بیان اینکه با اجرای کامل این طرح ها تحولی بزرگ در حوزه اقتصادی و اشتغال زایی در این استان به وجود خواهد آمد، گفت: این طرح های اقتصادی تا پایان دوازدهم به بهره برداری خواهد رسید.

فیلی میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح های اقتصادی را ۵۰ درصد اعلام کرد و گفت: ساخت سه کارخانه پتروشیمی از مهمترین پروژه های اقتصادی در دست ساخت استان است.

وی ابراز کرد: اجرای شبکه های آبیاری و زهکشی، انتقال آب به زمین های دیم، طرح های بوم گردی، اردوگاه های گردشگری، سد چمشیر و سد تنگ سرخ از مهمترین این طرح هاست.

فیلی افزود: ۱۳ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سال مالی ۹۹-۹۸ به طرح های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت که از این میزان تاکنون ۳۰ درصد جذب شده است.
وی بیان کرد: هم اکنون بیش از ۲ هزارو ۲۵۰ طرح عمرانی در این استان با پیشرفت فیزیکی۵۰ تا ۷۰ درصد در دست اجراست.

 وی ادامه داد: احداث جاده پاتاوه - دهدشت، یاسوج - سمیرم، یاسوج - شیراز، تامین آب چهار شهر کهگیلویه از جمله لیکک، چرام، سوق و دهدشت ازسد کوثر گچساران و همچنین تامین آب شرب پایدار دوگنبدان و لیکک ، احداث جاده چهار خطه بهبهان - گچساران از مهمترین زیرساخت‌های در دست اجرای کهگیلویه و بویراحمد است.
فیلی ابراز کرد: طرح های عمرانی مهمی در استان در حال اجراست که با بهره برداری از این طرح ها استان کهگیلویه وبویراحمد توسعه خواهد یافت.
کهگیلویه و بویراحمد با یک درصد جمعیت ومساحت در جنوب شرقی کشور واقع شده که بیش از ۲۵ درصد از منابع نفت و گاز، ۱۰ درصد منابع آبی و هشت درصد از جنگل های کشو را در خود جای داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.