علی خوان پایه روز جمعه در آئین بهره برداری از چهار طرح عمرانی و خدماتی دهستان بویراحمد گرمسیری اظهار داشت: این میزان سرمایه گذاری برای جدول گذاری معابر، سنگفرش و آسفالت معابر روستاهای این دهستان در دولت تدبیر و امید هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت های مخابراتی از خدمات مهم دولت در دهستان بویراحمد گرمسیری گچساران بوده تصریح کرد: از ۱۲ دکل مخابراتی موجود در این منطقه ۱۰ دکل در دوران دولت های یازدهم و دوازدهم اجرا شده است.

فرماندار گچساران ابراز داشت: توسعه زیرساخت های اولیه چون راه،گاز، توسعه کانال های هدایت آب کشاورزی و آب آشامیدنی از دیگر خدمات مهم دولت سال های اخیر به مردم این دهستان بوده است.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: آبرسانی به زمین های دیم از مهمترین برنامه های دولت برای بهبود زندگی مردم روستاهای دهستان بویراحمد گرمسیری است.

غلامرضا تاجگردون با یادآوری اهمیت تامین آب پایدار زمین های کشاورزی برای افزایش درآمد روستائیان و بهبود معیشت آنان افزود: اعتبار مورد نیاز این طرح تامین شده و به زودی عملیات اجرایی آن شروع شده است.

وی با یادآوری مشکلات مردم این خطه در راه های ارتباطی سختگذر ابراز داشت: تونل ارتباطی دیل در فاز نخست و اتصال جاده این منطقه به جاده پاتاوه به دهدشت در مرحله دوم از برنامه های در دست اجرا برای رفاه حال مردم این خطه است.

تاجگردون وضعیت پیشرفت و آبادانی دهستان بویراحمد گرمسیری و شهرستان گچساران را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: همدلی مردم،مدیران دستگاه های اجرایی در شهرستان و استان کهگیلویه و بویراحمد در کنار تزریق اعتبار به طرح های عمرانی چشم انداز خوبی برای آینده زندگی مردم روستاهای بویراحمد گرمسیری ترسیم کرده است.

بخشدار مرکزی گچساران نیز گفت: دهستان بویراحمد گرمسیری با ۱۶ روستا و چهار هزار نفر جمعیت یکی از دهستان های چهارگانه بخش مرکزی این شهرستان است.

فرج الله استلاحی افزود: در صورت تکمیل طرح بزرگ تونل دیل و اتصال جاده ارتباطی این دهستان به جاده پاتاوه دهدشت ضمن خروج روستاهای این خطه از بن بست اقتصاد این مناطق در مسیر شکوفایی بیشتر قرار می گیرد.

وی بیان کرد: در سال های خدمت دولت های یازدهم و دوازدهم طرح های خوبی در حوزه های جاده سازی،کانال های هدایت آب کشاورزی، بهداشت و درمان و طرح های هادی در روستاهای بویراحمد گرمسیری اجرا شده است.

بخشدار مرکزی گچساران ابراز داشت: روستاهای دیل،آرو،مارین،اسپر،گبرستان،سرتیره،نازمکان، رودبال،موگ و نیمدور از مهمترین روستاهای دهستان بویراحمد گرمسیری است که ضمن وجود زمین های کشاورزی حاصلخیز استعدادهای خوبی برای گردشگری دارند.

۲۳ درصد جمعیت شهرستان ۱۲۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد در روستاها سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.