علی محمد بساق زاده روز سه شنبه در بازدید از پتروشیمی گچساران افزود: با رفع این مشکل سالانه یکهزارو ۲۵۰ تن خوراک اتان از پالایشگاه بید بلند بهبهان به کارخانه پتروشیمی گچساران منتقل می شود.

وی بیان کرد: تاکنون اقدامات چشمگیری در زمینه رفع  مشکلات پتروشیمی گچساران برداشته شده و این روند ادامه دارد .

بساق زاده  اظهار کرد: در جلسه‌ هفته گذشته با وزیر نفت، معاونین وی و مدیران شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس برتکمیل شدن پتروشیمی گچساران و صنایع پایین‌دستی تاکید شد و امیدواریم این موضوع کمک بسیاری به رفع موانع این طرح اقتصادی داشته باشد.

مدیرعامل پتروشیمی گچساران در این بازدید افزود: بخش عمده ای از مشکلات ایجاد شده این طرح اقتصادی ناشی از شرایط تحریم هاست که تاکنون تدابیر لازم در این زمینه انجام شده است.

مسعود شفیعی ابراز کرد: هم اکنون منابع مالی لازم در برنامه ای فشرده برای خرید تجهیزات و ادامه ساخت کارخانه تامین گردیده است.

وی میزان سرمایه گذاری ارزی این طرح اقتصادی را ۵۳۰ میلیون یورو اعلام کرد و افزود: تاکنون۳۰۳ میلیون یورو برای ساخت این مجتمع هزینه شده که گامی بلند برای تحقق تولید و اشتغال در این طرح اشتغالزاست.

شفیعی ادامه داد:  عملیات ساخت این کارخانه ۶۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و درصورت بهره برداری از آن بیش از  یک هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌شود.

وی گفت: پس از بهره برداری از این طرح صنعتی، سالانه یک میلیون تن اتیلن تولید که خوراک پتروشیمی‌های خط دنا شامل بروجن، دهدشت، ممسنی و کازرون تأمین خواهد شد.
شفیعی به سایر محصولات این شرکت اشاره کرد و گفت: پتروشیمی گچساران در آینده تولید کننده سالانه ۸۴ هزار تن سی تری پلاس C۳+خواهد بود.

وی ادامه داد: گاز متان مورد نیاز این طرح ۵۳ هزار و ۹۰۰ مترمکعب بر ساعت از خط سراسری و نیز برق این طرح به میزان ۵۰ مگاوات از سوی شرکت برق منطقه خوزستان تامین می گردد.

شفیعی با بیان اینکه این طرح در زمینی به مساحت ۱۵۷ هکتار ساخته شده گفت: تامین آب این طرح از سد کوثر با لوله ۲۸ اینچی به ظرفیت یکهزار و ۷۶۰ مترمکعب بر ساعت و به طول ۲۷ کیلومتر تامین می شود.

وی ادامه داد: با توجه به حمایت همه جانبه هلدینگ خلیج فارس، امید است در آینده نزدیک شاهد فعال شدن مجدد این پروژه و  اتمام عملیات نصب مکانیکی در نیمه اول سال ۱۴۰۰ باشیم.

بر اساس این گزارش، پتروشیمی گچساران در آینده سالانه یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار تن خوراک اتان خود را از پالایشگاه بیدبلند بهبهان دریافت خواهد کرد که با بهره‌برداری از این طرح سالانه یک‌میلیون تن اتیلن از این کارخانه تولید و روانه بازارهای مربوطه خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.