عباس نورمحمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زنان خانه دار با شرایط سنی ۱۸ تا ۵۰ سال ، دانشجویان و دختران مجرد، صاحبان حرف و مشاغل آزاد و سایر افراد فاقد پوشش بیمه ای می توانند به منظور ثبت درخواست و ارایه مدارک خود و آگاهی از شرایط و چگونگی بهره مندی از بیمه تامین اجتماعی و مزایای آن به شعب تامین اجتماعی و کارگزاری های رسمی این سازمان مراجعه کنند.

وی افزود: زنان خانه دار در صورتی که مشمول هیچ یک از صندوق ها و بیمه های اجتماعی نباشند، می توانند با ارایه درخواست و انتخاب یکی از نرخ های ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد و انعقاد قرارداد، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ارایه خدمات به این گونه بیمه شدگان بر اساس مقررات بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد است و بستگی به نرخ حق بیمه انتخابی در هنگام انعقاد قرارداد دارد.

نورمحمدی بیان کرد: به بیان دیگر چنانچه این افراد نرخ ۱۲ درصد را انتخاب کنند، می توانند از حقوق و مستمری بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی استفاده کنند و حداقل مبلغ پرداختی ماهانه آنان در سال جاری ۱۸۲ هزار تومان خواهد بود .

وی عنوان کرد: اگر نرخ انتخابی آنان ۱۴ درصد باشد، مشمول استفاده از مستمری بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی خواهند شد و ماهانه ۲۱۲ هزار تومان باید به عنوان حق بیمه پرداخت کنند و چنانچه نرخ ۱۸ درصد یعنی بالاترین نرخ و کامل ترین نوع بیمه را انتخاب کنند، بعد از آن می توانند از مستمری بازنشستگی قبل و بعد از فوت و مستمری ازکارافتادگی (در صورت وقوع حادثه یا بیماری و از دست دادن توانایی در سال های بیمه پردازی) بهره مند شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: حداقل مبلغی که بر اساس این نرخ باید بپردازند نیز ۲۷۳ هزار تومان است که البته در صورت تمایل به استفاده از دفترچه درمانی، باید مبلغی نیز به عنوان حق سرانه درمان پرداخت کنند و چنانچه به تبعیت از سرپرست خانوار دارای دفترچه درمان باشند، نیازی به پرداخت این مبلغ نخواهد بود.

وی افزود: کسانی که سابقه پرداخت حق بیمه دارند و در حال حاضر به هر دلیلی ارتباط بیمه ای آنان قطع شده نیز می توانند پرداخت حق بیمه خود را تا زمان احراز شرایط بازنشستگی با انعقاد قرارداد بیمه زنان خانه دار، بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و یا بیمه اختیاری ادامه دهند و سابقه بیمه ای آنان به منظور بهره مندی از مزایای بازنشستگی محاسبه خواهد شد؛ ضمن آن که این سابقه به حداکثر شرایط سنی آنان افزوده می شود.

نورمحمدی ابراز داشت: متقاضیان در صورت داشتن شرایط می توانند با در دست داشتن اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی خود و افراد تحت تکفل و سه قطعه عکس به شعبه تامین اجتماعی یا کارگزاری رسمی محل سکونت خود مراجعه و درخواست خود را ارایه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.