به گزارش ایرنا، سرهنگ حجت الله عباسی روز یکشنبه به منظور هماهنگی این طرح با دستگاه های اجرایی زیربط و رفع خلا های موجود آن در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: آموزش کشاورزان، افزایش تولید و جلوگیری از نیاز به واردات مواد غذایی از اهداف اصلی اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز است.

وی افزود: با توجه به چالش های پیش رو در زمینه کشاورزی از جمله تغییر اقلیم و کاهش سفره های زیر زمینی با افزایش بهره وری از سطح زیر کشت می توان امنیت غذایی مردمان این سرزمین را تامین کرد.

رئیس سازمان بسیج مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این طرح در روستاهایی که جمعیت آن ها بیش از ۱۰۰ نفر است از سال ۹۴ تاکنون در حال اجراست، فارغ التحصیلان بیکار آن روستاها در حوزه کشاورزی سازماندهی و آموزش داده می شود.

وی عنوان کرد: هم اینک به طور پایلوت ۲ هزار و ۸۰۰ نفر کشاورز تحت آموزش قرار گرفته اند و تاکنون کشت محصولات مزیت داری همچون انگور و سیب در مناطق سردسیری و کشت گیاهان دارویی در دیگر نقاط استان در دستور کار قرار گرفته اند.

در این نشست نیز معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت که از تمامی طرح هایی که منجر به توسعه استان و ایجاد اشتغال برای جوانان می شود به طور قاطع حمایت می شود.

حشمت الله صمیمی با اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز در کهگیلویه و بویراحمد می توان زمینه تولید انبوه محصولات کشاورزی با کیفیت را فراهم کرد.

سالانه ۹۱۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.
این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.
استان ۷۱۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد ۳۰ تا ۵۰ هزار نفر بهره بردار حوزه کشاورزی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.