به گزارش ایرنا، نادیا صداقت در حاشیه این آئین اظهار داشت: برنامه‏ های بسیاری برای توسعه ورزش بانوان برای فرهنگ سازی و اهمیت بخشی به سلامت زنان در دستور کار ویژه این حوزه امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد است.

وی افزود: بانوان نیمی از جمعیت جامعه  هستند به همین سبب سلامتی و نشاط بانوان در توسعه سلامت و نشاط خانواده و جامعه حائز اهمیت است.

 مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: توسعه ورزش بانوان مستلزم مشارکت و همکاری دستگاه‏ های اجرایی است که  دفتر امور بانوان نیز در این خصوص برنامه های مختلفی را  اجرایی خواهد کرد.

صداقت با اشاره به راه اندازی جاده سلامت بانوان، بیان کرد: برای ایجاد این جاده در کنار بوستان بانوان بازدید هایی صورت گرفته که به زودی راه اندازی خواهد شد و برای رفع کاستی های بوستان بانوان نیز اقدامات لازم انجام می شود.

وی ابراز داشت: در این پویش برنامه‏ های متعددی از جمله تست فشار خون ،غربال گری سرطان سینه، نرمش و حرکات ورزشی، پیاده روی و مسابقه طناب کشی برگزار و از برندگان با اهدای لوح سپاس و تقدیم جوایزی تقدیر شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این برنامه با همکاری شهرداری یاسوج، اداره کل ورزش و جوانان، فرمانداری بویراحمد و دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

زنان در کهگیلویه و بویراحمد ،استانی با ساختاری سنتی و عشیره ای برای رسیدن به حقوق خود راهی طولانی پیش رو دارند که سخت باید بکوشند.
این استان در جنوب غربی ایران نزدیک به ۷۱۳هزار نفر جمعیت دارد که نیمی از این جمعیت را زنان تشکیل می دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.