مسعود ظفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با یادآوری این نکته که براساس ماده ۹۲ قانون شهرداری ها، نوشتن هر نوع مطلب و یا الصاق هر نوشته ای روی دیوارها و در معابر عمومی بجز اماکنی که شهرداری آنها را مجاز شناخته ممنوع است اظهار داشت: متخلفان شناسایی شده برای اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی بیان کرد:با هدف زیباسازی سیمای شهری طرح پاکسازی دیوار نویسی های غیرمجاز در این شهر آغاز شده است.

شهردار دوگنبدان تصریح کرد:تبلیغات و شعارهای نقش بسته بر دیوارهای شهر دوگنبدان افزون بر نازیبا کردن منظر شهری باعث ایجاد ناهنجاری های بصری و اجتماعی نیز شده است.

دیوارنویسی برای تبلیغات انواع کالا و خدمات بر دیوارهای مدارس،مساجد،معابر عمومی،واحدهای مسکونی چهره برخی نقاط شهر یکصد هزار نفری دوگنبدان را نازیبا کرده است.

برخی از شهروندان با اشاره به اجرای طرح های بازآفرینی شهر و ساماندهی بازار اصلی شهر دوگنبدان دیوارنویسی برای انجام تبلیغات رایگان را نادیده گرفتن حقوق شهروندی می دانند.

سازوکار تبلیغات محیطی اگرچه در فضای شهری دارای ضوابط و چارچوب خاص است اما همچنان عده ای برای فرار از پرداخت برخی هزینه ها، تبلیغ کسب و کار خود را با استفاده از دیوارهای شهری به طور رایگان انجام می دهند.

تبلیغات رنگارنگ مانند برچسب ها، نقاشی و شعار نویسی های متنوع غیرمجاز دیوارهای شهر را به سینمای تبلیغی شرکت های تجاری و خدماتی، توزیع کنندگان و سایر شغل ها تبدیل کرده است.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.