به گزارش ایرنا، آذر صفایی نیا روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: استانداری استان آماده هرگونه رایزنی و مکاتبه در این زمینه با تهران است.

وی افزود: دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به زودی گزارش عملکرد خود در زمینه ماده ۷۲ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مبنی بر ارائه خدمات فرهنگی، هنری و ورزشی به کارکنان ایثارگر خود با ۵۰ درصد تخفیف را به طور مستند ارائه دهند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان ظرفیت های هر کدام از دستگاه های اجرایی استان در مورد ماده ۷۲ را احصا و مطالبه گری کند.

صفایی نیا عنوان کرد: هیچ مسأله ای در کشور و کهگیلویه و بویراحمد مهمتر از بحث ایثارگری و فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت نیست و خدمت رسانی مطلوب به این قشر نیز یک تکلیف قانونی برای مدیران اجرایی و نهادهای دولتی استان است.

وی ابراز داشت: زمینه و شرایط لازم برای حضور باشکوه خانواده شهدای بسیجی کهگیلویه و بویراحمد در کنگره ملی شهدای بسیجی در تهران فراهم شود.

صفایی نیا گفت: مدیران اجرایی و نهادهای دولتی کهگیلویه و بویراحمد تلاش و اقدام لازم در زمینه جذب و بکارگیری فرزندان ایثارگران را انجام دهند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ارائه خدمات فرهنگی، هنری و ورزشی از سوی دستگاه های اجرایی این استان به کارکنان ایثارگر خود در راستای کمک به تأمین سلامتی، نشاط و شادابی آنان است.

سید منصور موسوی اظهار داشت: بر اساس قانون باید ۲۰ درصد اعتبارات فرهنگی هر کدام از دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در حوزه ایثار و شهادت هزینه شود. 

وی افزود: بر اساس ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ۲۵ درصد سهمیه استخدام دستگاه های اجرایی مربوط به فرزندان ایثارگران است اما برخی نهادهای دولتی استان به تعهدات خود در این زمینه عمل نمی کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کنگره ملی ۹۲ هزار شهید بسیجی آذرماه امسال در تهران برگزار می شود و این استان نیز دارای یک هزار و ۳۶ شهید بسیجی است.

موسوی عنوان کرد: ۶ ماه قبل تاکنون خدمات درمانی لازم از سوی برخی مراکز درمانی و پزشکان کهگیلویه و بویراحمد به ایثارگران استان ارائه نمی شود و دلیل آن نیز بدهی ۱۰۰ میلیارد ریالی بیمه دی به آنهاست.

وی ابراز داشت: انعقاد قرارداد با بیمه دی در تهران و از طریق مناقصه انجام شده و استانی نخواهد بود.

موسوی گفت: هزینه های درمان ایثارگران بالا بوده و از سوی دیگر نیز وضعیت مالی این قشر چندان مطلوب نیست و نیازمند حمایت های جدی تر هستند.

کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و ۸۸۰ شهید، ۳۱۷ آزاده و افزون بر ۹ هزار جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

         

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.