به گزارش ایرنا، سید عیسی حسنی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: روزانه چهار نفر به طور مستقیم مسئول رصد اخبار و اطلاعاتی هستند که در فضای مجازی و رسانه ها انتشار می یابند.

وی افزود: این اخبار ها بررسی و در صورت بروز هر گونه مشکلی به نهاد های نظارتی انتقال داده خواهند شد و با افراد خاطی مطابق با قانون برخورد می شود.

حسنی بیان کرد: یکی از اهداف این نشست گرد آوردن رسانه های استان به منظور آگاهی از برخی قوانین است که به طور نمونه تمام رسانه های مجوز دار تحت حمایت قانون مطبوعات هستند و می طلبد رسانه های بدون مجوز، هر چه سریع تر برای گرفتن مجوز اقدام کنند.

وی عنوان کرد: بر اساس اطلاعات بدست آمده بیشترین تعداد خبرنگاران نسبت به جمعیت استان مربوط به کهگیلویه و بویراحمد است و باید درنظر داشته باشند که نخستین وظیفه رسانه ها اعتماد سازی در جامعه است. 

معاون فرهنگی رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: جزیره ای عمل کردن از مهم ترین آسیب های موجود در حوزه رسانه خواهد بود که بهتر است با جبهه ای برخورد کردن، اعتماد مردم جلب شود.

وی با اشاره به انتشار تصاویر دختر خردسال بهمئی، ابراز داشت: با همکاری و ارتباط تنگاتنگ با رسانه های استان، معاونت پیشگیری از جرم ورود کرد و در کمتر از ۱۲ ساعت موضوع به طور کامل حل شد که چنین اقدامی بی سابقه بوده است.

حسنی عنوان کرد: نحوه مداخله دستگاه قضایی در خصوص آسیب های اجتماعی و جرائم تغییر یافته و در تمامی مداخلات اجتماعی وارد خواهد شد.

معاون فرهنگی رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد افزود: تاکنون در مسائل بسیاری همچون جاده سی سخت به یاسوج، حوزه بسترها و حریم ها و پل سوم بشار مداخلاتی از سوی دستگاه قضا انجام گرفت و بسیاری از این مشکلات رفع شدند.

وی با توجه به درپیش بودن انتخابات، گفت: در ماه های اخیر تخریب افراد مختلف در برخی رسانه ها آغاز شده که در این باره با توجه به قاون انتخابات و جرائم انتخاباتی با متخلفان برخورد خواهد شد.

حسنی بیان کرد: می طلبد رسانه های کهگیلویه و بویراحمد در حوزه انتخابات نقد های منصفانه و عادلانه داشته باشند و در صورت انجام یک نقد منصفانه پاسخ آن فرد را نیز برای آن نقد ها در رسانه خود بیاورند.

معاون فرهنگی رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برخی رسانه های این استان با شیطنت به اختلافات قومی و قبیله ای دامن می زنند که باید در نظر داشته باشند حرکات و فعالیت های آن ها بر کسی پوشیده نیست و با آن ها برخورد خواهد شد.

وی تاکید کرد: برخی مدیران دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در نشست های انتخاباتی شرکت می کنند و جهت دهی اقدامات دولتی به سمت یک کاندید خاص نمود می یابد که این مهم از مصادیق مجرمانه است و با این مدیران به جد برخورد خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.