سرهنگ بهنام ویسی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ترافیک در محورهای ارتباطی گچساران به بهبهان،گچساران به زیدون، گچساران به نورآباد و همه محورهای منتهی به مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد مانند یاسوج به بابامیدان،یاسوج به اصفهان پرحجم گزارش شده است.

وی بیان کرد: طرح ویژه ترافیکی اربعین که از هفته گذشته در محورهای پرترافیک کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در محور باشت، گچساران به بهبهان به عنوان مهمترین جاده محل تردد کاروان های اربعین آغاز شده بود تا چهارم آبان ادامه دارد.

استان کهگیلویه و بویراحمد  به ویژه جاده باشت،گچساران به بهبهان محل عبور کاروان های اربعین حسینی از استان های مختلف کشور نظیر فارس،یزد،سیستان و بلوچستان،کرمان،خراسان جنوبی و هرمزگان است.

وی بیان کرد: در این طرح تیم های محسوس و نامحسوس پلیس به صورت شبانه روزی بر تخلفات رانندگی این جاده مهم نظارت و با متخلفان به شدت برخورد می کند.

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در صورت مشاهده ۲تخلف حادثه ساز از سوی یک راننده خودروی او به مدت ۷۲ ساعت در محل پلیس راه توقیف خواهد شد.

ویسی پور  ابراز داشت: صحبت کردن با تلفن همراه، تخطی از سرعت و سبقت غیرمجاز از جمله تخلفاتی است که پلیس به شدت با آن برخورد می کند.

وی از رانندگان خواست هر ۲ ساعت یکبار به مدت ۱۵ دقیقه در موکب های پیش بینی شده استان استراحت کنند تا از حادثه تلخ در سفر پیشگیری شود.

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد به سرنشینان خودروها توصیه کرد: کمربندهای ایمنی خود را ببندند تا سفری ایمن داشته باشند.

مردم کهگیلویه و بویراحمد ۳۱ موکب برای پذیرایی و اسکان زائران اربعین حسینی دایر کرده اند.

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن کمتر از ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان‌های خطرناک در زمینه سوانح رانندگی است.

این استان با جمعیتی حدود ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

از مجموع حدود ۶ هزار کیلومتر راه موجود در این استان بیش از چهار هزار کیلومتر آن راه‌های روستایی است که بیش از ۵۰ درصد آن همچنان خاکی و شوسه است.

براساس آمار موجود حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد از سال ۱۳۹۰ تا ۹۵ بیش از یک هزار کشته، ۳۰ هزار زخمی و ۱۵۰ ضایعه نخاعی در پی داشته است.

بر اساس سالنامه آماری سازمان پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۶ رتبه سوم میزان مصدومان ناشی از حوادث رانندگی را بر حسب جمعیت داشته است.



 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.