جلال پوران فرد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در سال های گذشته تعدادی نیروی شرکتی بدون ضابطه در بیمارستان شهید جلیل یاسوج به کار گرفته شده اند، بیان کرد: تعیین تکلیف این نیروها توسط متولیان امر در دستور کار است و هرگونه تصمیمی در این مورد بدون شک اجرایی می شود.

وی اظهار داشت: بکارگیری نیروی بدون ضابطه در دانشگاه علوم پزشکی این استان و مراکز درمانی خلاف قانون است و این دانشگاه به طور جد موافق چنین رویکردی نخواهد بود.

پوران فرد افزود: یکی از وظایف اصلی رسانه های استان کمک به شفافیت در امور بوده اما باید توجه داشته باشند که سبب هرج و مرج و جنجال آفرینی در جامعه نشوند.

وی تصریح کرد: ظرف سالیان گذشته شماری نیروی شرکتی بدون ضابطه در مراکز درمانی این استان بکار گرفته شده اند که این مهم هم اینک به یک معضل اساسی مبدل شده است.

سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: طبق قانون باید به کارگیری نیروها پس از مراحل گزینش آنها صورت می گرفت در حالی که نیروهای بدون ضابطه بدون پشت سر گذاشتن این مراحل آغاز به کار کرده اند.

 پوران فرد گفت: مراکز درمانی استان موظف اند با درنظر گرفتن قانون هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف نیروهای بکار گرفته شده در این مراکز که بدون گزینش جذب شده اند، اقدام لازم را انجام دهند.

بیمارستان شهید دکتر جلیل شهر یاسوج با ۲۹۴ تختخواب در زمینی به مساحت ۵۰ هزار مترمربع و زیربنای ۲۴ هزار و ۸۰۰ مترمربع در هشت طبقه و ۳۲ بخش تخصصی و فوق تخصصی ساخته شده و اکنون با تجهیزات کامل در حال خدمت رسانی به مردم کهگیلویه و بویراحمد است.

این بیمارستان به ۲ دستگاه استندبای قطع برق (آماده به کار) مجهز بوده و سایر تجهیزات درمانی و تأسیساتی آن مطابق پیشرفته‌ترین دستگاه‌های روز دنیا خریداری شده و در مجموع یکی از مجهزترین بیمارستان‌های جنوب کشور است.

بیمارستان شهید دکتر جلیل شهر یاسوج دارای هشت اتاق عمل، یک اتاق عمل اورژانس، هشت اتاق LDR (زایمان)، یک سالن آمفی تئاتر و ۱۶ کلاس درس است.

قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۹۶ تخت بیمارستانی در کهگیلویه و بویراحمد وجود داشت اما پس از انقلاب این آمار به یک هزار و ۱۵۰ تخت در دست بهره برداری رسیده است.

با افتتاح بیمارستان‌های جدید کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۴۰۰ تخت به تخت‌های بیمارستانی موجود این استان اضافه شده است و استان شاهد یک انقلاب در حوزه بهداشت و درمان بود.

کهگیلویه و بویراحمد افزون بر ۷۱۳ هزار نفر جمعیت دارد و در جنوب غربی ایران واقع شده است.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.