استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از معاونین وی روز پنج شنبه از طرح های اقتصادی شهرستان گچساران بازدید کردند.

حسین کلانتری در بازدید از طرح های اقتصادی گچساران افزود: هدف از این بازدید بررسی مسائل و مشکلات معیشتی قشرهای مختلف گچساران است.

وی بیان کرد: رویکرد دولت توجه به بخش اشتغال و افزایش زیرساخت های توسعه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است که برای تحقق این مهم از تمام امکانات و ظرفیت ها به شکل مطلوب استفاده می شود.

کلانتری ابراز کرد: عملیات اجرایی ایجاد زیرساخت‌های آب و برق مجتمع گلخانه ای ماهور باشت در سال ۹۶ آغاز و هم اکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد ریال در زمینه های زیر ساخت های این طرح اقتصادی هزینه شده است.

کلانتری افزود: پس از اجرای زیر ساخت ها، این طرح به سرمایه گذاران با اولویت فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و مردم بومی واگذار خواهد شد.
وی  تصریح کرد: پرداخت تسهیلات برای خرید تجهیزات از برنامه‌های حمایتی دولت برای حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران این بخش است.

کلانتری اظهار داشت: با بهره برداری از این طرح اقتصادی زمینه اشتغال ۱۶۰نفر فراهم خواهدشد.

وی کارخانه گیاهان دارویی گچساران با ظرفیت سالیانه ۱۶۰ تن را یکی دیگر از طرح های اقتصادی این شهرستان اعلام کرد و گفت: فاز اول این طرح در قالب تولید دمنوش و اسانس تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
کلانتری ابراز کرد: این طرح اقتصادی در زمینی به مساحت ۶هزار متر مربع با زیر بنای چهارهزارو ۵۰۰متر مربع در دست اجراست.

وی گفت: با بهره برداری از این طرح ۶۰ نفر به صورت مستقیم و ۲ هزار نفر به صورت غیرمستقیم مشغول خواهند شد.

کلانتری میزان سرمایه این طرح از محل ستاد بنیاد برکت را ۳۲۰میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ۷۰میلیارریال تسهیلات از محل طرح توسعه اشتغال روستایی و عشایری اختصاص یافت.

وی افزود: طرح ساخت کارخانه گیاهان دارویی این شهرستان با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) اجرا خواهد شد.

کلانتری ادامه داد:  اجرای طرح های مانند احداث کارخانه گیاهان دارویی می توان دیگر سرمایه گذاران را در ایجاد طرح های مختلف در استان و منطقه تشویق کند.

 وی تصریح کرد: کارخانه گیاهان دارویی در راستای اشتغال و رونق  شهرستان گچساران بسیار تاثیر گذار است.

کلانتری گفت: احداث کارخانه گیاهان دارویی با اهداف توسعه کشاورزی، گیاهان دارویی و بومی منطقه بر اساس استانداردهای مورد نیاز در صنعت فرآوری گیاهان دارویی، تغییرالگوی کشت منطقه با استفاده حداکثری از منابع آبی و تضمینی خرید محصولات و ایجاد ارزش افزوده گیاهان دارویی و تأمین بخشی از نیاز کشور و صادرات منطقه ای ساخته می شود.

وی افزود: کارخانه روغن نباتی گچساران با اعتبار بیش از ۹۳۰ میلیارد ریال در سال ۹۶ در گچساران به منظور ایجاد رونق بخش کشاورزی و حمایت از کشاورزان بهره‌برداری رسید.

کلانتری ابراز کرد: هم اکنون این طرح اقتصادی زمینه اشتغال ۹۳ نفر را ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه این طرح ظرفیت تولید ۱۲۰ هزار تن روغن در سال را دارد گفت: کارخانه روغن نباتی گچساران هم اکنون قادر به تولید ۴۵ درصد از طرفیت تولید خود است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.