پرویز یزدان‌ پناه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک نیز حواله یک دستگاه ام.آر.ای و  یک‌دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان  شهید جلیل یاسوج صادر شده است.

وی افزود: در آینده ای نزدیک معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت به این استان سفر و به صورت میدانی امکانات و شرایط و کمبودهای موجود در حوزه درمان را در بخش های مختلف مورد ارزیابی قرار خواهند داد.

یزدان پناه بیان کرد: انتظار می رود پزشکان، پرستاران و کارکنان تمامی مراکز درمانی و بیمارستان های استان در انجام وظایف طبق قانون گام بردارند، زیرا در این زمینه هیچ گونه قصوری پذیرفتنی نیست.

بیمارستان شهید دکتر جلیل شهر یاسوج با ۲۹۴ تختخواب در زمینی به مساحت ۵۰ هزار مترمربع و زیربنای ۲۴ هزار و ۸۰۰ مترمربع در هشت طبقه و ۳۲ بخش تخصصی و فوق تخصصی ساخته شده و اکنون با تجهیزات کامل در حال خدمت رسانی به مردم کهگیلویه و بویراحمد است.
این بیمارستان به ۲ دستگاه استندبای قطع برق (آماده به کار) مجهز بوده و سایر تجهیزات درمانی و تأسیساتی آن مطابق پیشرفته‌ترین دستگاه‌های روز دنیا خریداری شده و در مجموع یکی از مجهزترین بیمارستان‌های جنوب کشور است.
بیمارستان شهید دکتر جلیل شهر باسوج دارای هشت اتاق عمل، یک اتاق عمل اورژانس، هشت اتاق LDR (زایمان)، یک سالن آمفی تئاتر و ۱۶ کلاس درس است.
قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۹۶ تخت بیمارستانی در کهگیلویه و بویراحمد وجود داشت اما پس از انقلاب این آمار به یک هزار و ۱۵۰ تخت در دست بهره برداری رسیده است.
با افتتاح بیمارستان‌های جدید کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۴۰۰ تخت به تخت‌های بیمارستانی موجود این استان اضافه شده است و استان شاهد یک انقلاب در حوزه بهداشت و درمان بود.
کهگیلویه و بویراحمد افزون بر ۷۱۳ هزار نفر جمعیت دارد و در جنوب غربی ایران واقع شده است.

۹۸۶۸/۶۱۱۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.