بهمن آزادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد خانوار در ۱۸ نقطه از مناطق عشایری شهرستان های هشت گانه کهگیلویه و بویراحمد مانند پشت کوه ،کلاغ نشین،منصورآباد،حسین آباد،پاکوه و توگبری با ایجاد زیرساخت های مورد نیاز ساماندهی شده اند.

وی عنوان کرد: اسکان دائم عشایر به ۲ صورت هدایتی یعنی مناطقی که از نظر زمین برای اجرای طرح ها زیرساخت موجود است با جلب رضایت مردم و حمایتی به معنای پس از درخواست مردم منطقه عشایری صورت می گیرد.

معاون اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به دلیل بالا رفتن میزان درآمد اهالی عشایر  پس از اسکان دائم و راحتی زندگی بسیاری از عشایر استان خواهان اسکان دائم هستند.

وی با اشاره به اینکه مطالعات اسکان دائم عشایر در ۶۰ نقطه عشایری این استان انجام شده ابراز داشت: هر ساله اعتبار ناچیزی برای اسکان عشایر اختصاص می یابد اما با بودجه قطره چکانی نمی توان ساماندهی عشایر را به شکل مطلوبی انجام داد.

آزادی ابراز داشت: ایجاد زیرساخت های رفاهی اولیه مانند آب آشامیدنی و کشاورزی ، آسفالت،تبدیل دام سنتی به نیمه صنعتی ، تولید و توسعه چند منظوره صنایع دستی، مشاغل خانگی و کارگاه های تولیدی از نیازهای ضروری برای اجرای طرح اسکان دایم عشایر است.
کلاغ نشین ،علی آباد یاحکیم قشقایی، پشت کوه باشت، منصورآباد دشت روم، کلاچوی دهدشت و تلخ دان دشت روم جزو کانون های الگویی برتر کشور در زمینه اسکان عشایر هستند.
معاون اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: جامعه عشایری کهگیلویه و بویراحمد ۳۵ درصد صنایع دستی شامل ۱۰هزار متر مربع انواع گبه، جاجیم، قالی، گلیم و فرش این استان را تولید می کند.
وی به تولید ۵۴ درصد گوشت قرمز عشایر این خطه اشاره کرد و افزود: عشایر کهگیلویه و بویراحمد در تحقق اقتصاد مقاومتی پیشتاز هستند.
۱۲در صد از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب ۱۱هزار خانوار با جمعیتی معادل ۷۰ هزار نفر عشایر هستند.

۸۱۴۳/۶۱۱۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.