سرگرد روح الله شهبازی‌پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه شخص ناشناسی در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام اقدام به ارسال مطالب توهین‌آمیز به وی کرده است، موضوع پرونده در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام اقدامات پلیسی در خصوص پرونده، متهم که دوست سابق شاکی بود شناسایی و طبق دستور مقام قضایی مبنی بر احضار وی، به این پلیس فراخوانده شد.

رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در راستای بررسی های صورت گرفته توسط افسران این پلیس متهم با توجه به ارائه مستندات به جرم خود اعتراف کرده و انگیزه خود را از این کار انتقام‌جویی به علت اختلافات شخصی با شاکی عنوان کرد.

سرگرد شهبازی‌پور تصریح کرد: افراد زیادی از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند در این فضاها توهین به افراد از شایع‌ترین جرایم بوده که مطابق قانون‌، دارای مجازات می‌باشد، بنابراین با توجه به نوع توهین‌، مجازات آن نیز متفاوت است و در صورت شکایت‌ کردن توسط شاکی‌، پیگیری قضایی آن امکان‌پذیر خواهد بود.

وی ادامه داد: رعایت اخلاق در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از ضروریات است که کاربران باید به آن پایبند باشند، زیرا که رعایت نکردن اخلاق در این فضا باعث هرج و مرج و ناهنجاری‌های فراوان می‌شود که این ناهنجاری‌ها حتی می‌تواند در روابط حقیقی افراد در فضای واقعی تاثیر گذار باشد.

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از شهروندان خواست که کاربران هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

 به گفته فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد امسال وقوع جرم‌های سایبری در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۷۱ درصدی داشته است.

امسال ۹۳ درصد جرائم موجود در زمینه سایبر کشف شده اند و تنها حدود هفت درصد از آنها باقی مانده اند.

برداشت های اینترنتی غیرمجاز با ۵۷ درصد در صدر جرایم سایبری، هتک حیثیت با ۱۴ درصد و مابقی نیز سایر جرایم در حوزه فضای سایبری کهگیلویه و بویراحمد را به خود اختصاص داده اند.

۹۸۶۸/۶۱۱۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.