به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از یاسوج, محمود باقری در نشست با خبرنگاران افزود: تا قبل از سال ۹۲ تنها ۲۵ اردوگاه گردشگری دولتی و خصوصی در استان داشتیم که این تعداد در سال ۹۸ به ۵۲ اردوگاه دولتی و خصوصی افزایش یافت.

وی اظهارکرد: تعداد هتل‌های استان از چهار هتل در سال ۹۲ به هشت هتل در سال۹۸ و تعداد مهمان‌پذیرها و اقامتگاه‌ها از ۶ مورد در سال ۹۲ به هشت مهمانپذیر و اقامتگاه در سال ۹۸ افزایش یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: قبل از سال ۹۲ هیچ خانه مسافری در استان نداشتیم اما هم‌اکنون تعداد خانه‌مسافرهای ما به حدود ۷۰ مورد افزایش یافته است.

باقری در رابطه با واحدهای بوم‌گردی تصریح کرد: قبل از سال ۹۳ هیچ واحد بوم‌گردی در استان نداشتیم اما هم‌اکنون ۶ واحد بوم‌گردی استان آماده ارائه خدمات بوده و ۱۰ واحد هم به‌زودی بهره‌برداری می‌شود.

وی ادامه داد: تعداد سفره‌خانه‌های استان از سه سفره‌خانه‌ در سال ۹۲ به هشت سفره‌خانه در سال ۹۸ افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت دفاتر خدمات مسافرتی استان عنوان کرد: تا سال ۹۲ تنها هشت دفتر خدمات مسافرتی در استان داشتیم که هم‌اکنون به ۲۲ دفتر افزایش یافته است.

باقری به وضعیت راهنمایان گردشگری استان اشاره و بیان کرد: تا سال ۹۲ هیچ راهنمای گردشگری در استان نداشتیم اما هم‌اکنون ۲۰ راهنمای گردشگری در استان داریم.

وی با اشاره به آمار ورود گردشگران به استان تاکید کرد: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیون و ۸۳۰ هزار نفر در استان اقامت یافتند و همچنین ۳.۵ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری استان دیدن کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد به آمار گردشگران خارجی اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹۱۳ گردشگر خارجی وارد استان شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشتیم.

باقری با اشاره به پروژه‌های در حال ساخت حوزه گردشگری استان افزود: دو هتل چهار ستاره که یکی در سال ۹۸ و دیگری در سال ۹۹ افتتاح می‌شود در استان در حال ساخت است که با بهره‌برداری آنها ۲۰۰ اتاق به مجموع اتاق‌های استان و حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ تخت به مجموع تخت‌های استان اضافه می‌شود.

46

وی با بیان اینکه پروژه‌های دیگری از جمله دو هتل آپارتمان، ۲۸ مجتمع گردشگری و اردوگاهی و ۱۰ اقامتگاه بوم‌گردی نیز در استان در حال ساخت است، عنوان کرد: در مجموع حدود ۱۵۰ میلیارد پروژه در حال ساخت در استان داریم که انتظار داریم تا قبل از سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که با بهره‌برداری پروژه‌های در حال ساخت حوزه گردشگری استان ۲۰۳۰ شغل مستقیم ایجاد شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1267225
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.