به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از یاسوج، احد جمالی در همایش زن و دفاع مقدس با موضوع پیام آوران عاشورا در کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: نقش زنان و مادران در دفاع مقدس بسیار ارزشمند است زیرا که این زنان پا به پای مردان به شیوه های گوناگون جنگیدند.

وی افزود: نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس از جمله رزم، مداوای مجروحان، تربیت نسلی شجاع و همراه با امام خمینی (ره)، نقش امدادگری زنان در پشت جبهه های جنگ و موارد بسیاری دیگر باید برای تمامی نسل ها تبیین شوند تا سرمشقی برای گام دوم انقلاب باشد.

جمالی بیان کرد: مقام معظم رهبری به نقش و همراهی زنان در گام دوم انقلاب تاکید کرده اند زیرا که این مهم در پیروزی انقلاب اسلامی و تثبیت نظام جمهوری اسلامی به راحتی ملموس است.

وی عنوان کرد: شیر زنان ایرانی با دلی سرشار از امید فرزندان خود را زیر قرآن رد و راهی جبهه نبرد می کردند، نسل امروز نیز با الگوگیری از مادران دیروز، فرزندان خود را تربیت خواهند کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تاریخ گویای حماسه سازی های زنان و مادران ایرانی است و هرگز فراموش نخواهند شد. 

وی ابراز داشت: جنس انقلاب در هشت سال دفاع مقدس از جنس قیام عاشورا بود و زنان آن، در دنیای امروز به عنوان الگوی تمام مسلمانان جهان تبدیل شده اند و این مهم مایه سربلندی ملت ایران است.

جمالی گفت: دفاع مقدس گنجی بی پایان است که همواره باید از آن استفاده کرد و این دفاع مقدس به ما ثابت می کند که در دنیای زورگوی امروز می توان با صلابت در مقابل معاندان، ظالمان و خونخواران ایستادگی کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: هشت سال دفاع مقدس ایران آموزه هایی از کربلا بوده و زنان به تبعیت از کربلا سه نقش اساسی ایفا کردند.

نادیا صداقت بیان کرد: زنان فرزندان خود را با رضایت و اندیشه حمایت از دین راهی جبهه کردند، پشت جبهه های جنگ نقش امدادگری و پشتیبانی داشتند و رسالت پیام رسانی رزمندگان اسلام را در مساجد و تکایا و بیمارستان ها به درستی انجام می دادند.

وی عنوان کرد: نیمی از کارهای فرهنگی جبهه توسط زنان انجام می شد و بدون ترس فداکارانه هم سو با مردان حماسه آفریدند.

صداقت ابراز داشت: مهمترین رسالت کنونی زنان کمک به تولید و رونق اقتصادی کشور، تربیت فرزندانی شایسته و حفظ حیا است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: امروز کشور ایران با الگوگیری از حماسه عاشورا و شکست دشمن در دفاع مقدس توانسته است در منطقه خاورمیانه به عنوان قدرت فرامنطقه ای قد علم کند و تحریم های ظالمانه و کمرشکن دشمن نتواند کوچکترین خدشه ای به این ملت وارد کند.

سرهنگ امیرعباس آسمند ادامه داد: زنان در طول تاریخ ایران نقش های مختلف اجتماعی، فرهنگی و دیگر موارد را از مبارزه با کشف حجاب تا حماسه سازی در هشت سال دفاع مقدس به گونه ای برجسته ایفا کرده اند.

وی ابراز داشت: این نقش بی بدیل زنان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس را بیش از پیش تشریح کرد تا سرمشقی برای نسل امروز باشد.

کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و ۸۸۰ شهید، ۳۱۷ آزاده و بیش از ۹ هزار جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1267223
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.