به گزارش ایرنا، دومین جلسه شورای سلامت شهرستان کهگیلویه روز شنبه با حضور معاون فرماندار، دادستان، بخشداران، شهرداران و مدیران دستگاه های اجرایی در فرمانداری شهرستان کهگیلویه برگزار شد.مثل همیشه کشتارگاه دهدشت یکی از موضوع های تکراری جلسه شورای سلامت بود.

مسئولان شبکه بهداشت و درمان ، اجرایی نشدن مصوبات شورای سلامت را با انتشار عکس بر روی ویدئو پروژکتور  نمایش دادند.انشار عکس از وضعیت نامناسب و غیر بهداشتی کشتارگاه دهدشت باعث تعجب مدیران حاضردر جلسه شورای سلامت شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه مشکلات کشتارگاه را شامل کوتاه بودن دیوار محوطه و ورود سگ‌های ولگرد به داخل ، نبود انشعاب گاز و کمبود اب گرم برای ضدعفونی و پاکسازی محوطه کشتارگاه، کمبود قلاب آویز، نگهداری دام زنده در داخل ساختمان کشتارگاه، نبود کوره لاشه سوز، نداشتن چاه سپتیک برای دفن فاضلاب کشتارگاه، نداشتن ماشین یخچالی برای حمل لاشه دام و اسفالت نبودن محوطه اعلام کرد.

محمدطاهر طبیب زادگان با اشاره به اینکه تاکنون مکاتبات زیادی با مسئولان ذی ربط برای برطرف شدن مشکلات کشتارگاه انجام شد، افزود: کشتارگاه دهدشت استانداردهای لازم را ندارد و نیاز است در این زمینه تدابیر لازم از سوی مسئولان اندیشیده شود.پ

رئیس اداره دامپزشکی کهگیلویه با اشاره به اینکه مصوبات مربوط به کشتارگاه دهدشت همیشه در جلسه شورای سلامت مطرح می شود گفت: با توجه اجرایی نشدن این مصوبات ،مدیران هیچ گونه انگیزه ای برای شرکت در این جلسه را ندارند.

سید علی اکبر حسینی افزود: روزانه بیش از ۹۰ راس گوسفند و بز در این کشتارگاه ذبح می‌شود که غیربهداشتی بودن آن یک تهدید جدی برای سلامت شهروندان محسوب می شود.

وی با اشاره به نبود کوره لاشه سوز و خارج کردن ضایعات کشتار افزود: متولیان با حمل و جابه جایی غیر بهداشتی ضایعات کشتار، بیماری های مشترک بین دام و انسان را انتشار می دهند.

حسینی تصریح کرد: باید شهرداری نسبت به تجهیز کوره لاشه سوز برای جلوگیری از انتشار بیماری‌های مشترک بین دام و انسان اقدام کند.

رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه با اشاره به صدور اخطاریه زیست محیطی برای شهرداری دهدشت در زمینه ساماندهی وضعیت کشتارگاه گفت: نبود چاه سپتیک برای دفن بهداشتی ضایعات کشتارگاه یک تهدید زیست محیطی جدی در منطقه محسوب می شود.

روح اله عزیزی تاکید کرد: در صورت برطرف نشدن مشکلات ،دامپزشکی کشتارگاه دهدشت را تعطیل خواهد کرد.

شهردار دهدشت در این جلسه با اشاره به اینکه کشتارگاه دهدشت بین شهرهای دهدشت و چرام مشترک است گفت: در سال‌های اخیر بیش از سه میلیارد ریال هزینه‌ تجهیز کشتارگاه دهدشت شده است.

اسفندیار برخه تصریح کرد: شهرداری بیش از۵۵ میلیارد ریال از شبکه بهداشت و درمان شهرستان مطالبه دارد که در صورت پرداخت بسیاری از مشکلات شهرداری بخصوص تجهیز کشتارگاه انجام خواهد شد.

وی افزود: نیاز است دیگر نهادها از جمله شهرداری چرام نیز نسبت به تامین تجهیزات کشتارگاه همکاری کند.

دادستان کهگیلویه هم بر مسئولیت پذیری بیشتر از سوی مدیران تاکید کرد و گفت: ارائه خدمات از سوی مسئولان باید بصورت عملی نیز اجرایی شود.

فرشید روشندل سهل انگاری مسئولان در عدم توجه به مسائل بهداشتی و درمانی را غیرقابل توجیه دانست و گفت: برای مدیرانی که در مسائل بهداشتی و درمانی سهل انگاری کنند پرونده قضائی تشکیل خواهد شد.

وی بیان کرد: کمبود اعتبار دلیلی بر عدم توجه به مسائل بهداشتی و سلامت مردم نیست و  برای مدیران متخلف مجازات، انفصال از خدمت و جریمه در نظر گرفته خواهد شد.

روشندل تاکید کرد:  دستگاه‌های متولی تا جلسه شورای سلامت بعدی  وقت دارند که نسبت به رفع مشکلات کشتارگاه دهدشت اقدام کند.

وی افزود: در صورت برطرف نشدن مشکلات بر اساس قانون برای نهادهای متولی حکم صادر خواهد شد.

معاون فرمانداری کهگیلویه هزینه در حوزه بهداشت را سرمایه گذاری دانست و گفت: باید مصوبات شورای سلامت به نحو احسن اجرایی شود.

ابراهیم خنجری تصریح کرد: نیاز است همه نهادها نسبت به برطرف شدن مشکلات کشتارگاه همکاری همه جانبه داشته باشند.

۷۵۳۱/۱۶۶۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.