سید مسعود حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان تسهیلات به ۲۵۰ متقاضی روستایی برای ایجاد اشتغال پرداخت خواهد شد.

وی بیان کرد: نیمی از اقتصاد شهرستان باشت مبتنی بر کشاورزی و دامپروری است و به همین دلیلی ضروری است با حمایت های دولت و بنیاد برکت این اقتصاد شکوفا شود.

حسینی  ابراز کرد: هدف بنیاد برکت از اجرای این طرح ها محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال در روستاهاست.

وی با اشاره به نحوه پرداخت تسهیلات به روستاییان گفت: برای هر طرح در روستا ۱۰۰ تا ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات در نظر گرفته شده که با همکاری بنیاد برکت (وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت (ره)) پرداخت می شود.

حسینی ادامه داد: این میزان تسهیلات به زنان سرپرست خانوار، متقاضیان بیکار یا افرادی که درآمد آنها زیر هفت میلیون ریال است پرداخت می شود.

وی اظهار کرد: مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات پنج سال با سود چهار درصد است.

حسینی اشتغالزایی در روستاها را چشمگیر اعلام کرد و گفت: ۱۱۰ میلیارد ریال وام در قالب تسهیلات روستایی و عشایری به متقاضیان در این شهرستان از سال گذشته تاکنون پرداخت شده است.

وی گفت: این میزان تسهیلات اشتغالزایی در قالب ۱۰۲ طرح اشتغالزایی در روستاهای باشت اجرا شد.

حسینی تصریح کرد: با بهره برداری از طرح‌های اشتغال روستایی و عشایری در باشت بیش از ۲۸۹ فرصت شغلی مستقیم در زمینه‌های کشاورزی، صنعت و خدمات ایجاد شده است.

شهرستان ۲۱ هزار نفری باشت در ۱۱۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد ۲۲ هزار و ۵۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی قرار دارد.

۲۰۸۲/۶۱۱۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.