به گزارش ایرنا، احد جمالی عصر دوشنبه در همایش فعالان حوزه تعلیم و تربیت کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج به مناسبت اول مهرماه و بازگشایی مدارس، اظهار داشت: این نوع اندیشیدن هرگز به معنای کنار گذاشتن، نادیده گرفتن یا فراموش کردن فرهنگ غنی و اصیل بومی نیست.

وی افزود: امروزه و با توجه به پیشرفت های روزافزون در تمامی زمینه ها از جمله عرصه تعلیم و تربیت چاره ای جز آن نیست که مدیریت جهانی باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دوران مدیریت در تمامی حوزه ها به ویژه عرصه تعلیم و تربیت به طور جزیره ای و نداشتن تعامل عقلانی و نظام مند با دنیا غیر قابل پذیرش است.

جمالی عنوان کرد: متولیان حوزه تعلیم و تربیت کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر داشتن ذهن خلاق باید ظرفیت سازی کنند.

وی ابراز داشت: مهارت آموزی بین دانش آموزان مقطع ابتدایی به عنوان آینده سازان جامعه از راهکارهای مهم کاهش انواع آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی است که باید مورد توجه جدی مدیران عرصه تعلیم و تربیت کهگیلویه و بویراحمد قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: نرخ پوشش تحصیلی دوره ابتدایی در این استان در سال تحصیلی گذشته ۹۸.۹۳ درصد بوده که تلاش می شود امسال به حدود ۱۰۰ درصد برسد.

هادی زارع پور اظهار داشت: نرخ پوشش تحصیلی دوره پیش دبستانی در کهگیلویه و بویراحمد در سال تحصیلی گذشته ۸۲.۲ درصد بوده است.

وی افزود: ۸۱۷ مدرسه ابتدایی یک تا ۱۰ دانش آموزی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد. 

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سال تحصیلی گذشته ۶۸۰ دانش آموز ابتدایی بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شد که از این تعداد ۴۶۵ نفر به چرخه تعلیم و تربیت بازگردانده شدند.  

زارع پور عنوان کرد: سال تحصیلی گذشته کتاب آوای شهروندی در ۱۰ هزار جلد و با موضوع آموزش حقوق شهروندی و انواع مهارت ها به پیش دبستانی ها در کهگیلویه و بویراحمد چاپ و منتشر شد.

وی با اشاره به اهمیت، حساسیت و بنیادین بودن دوره ابتدایی، ابراز داشت: هم اینک هفت مرکز رفع اختلالات یادگیری ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که همگی آنها نیز فعال هستند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: یکی از رویکردها و سیاست های مهم این معاونت در سال تحصیلی جدید تحول مداری و مدرسه محوری فعالیت های آموزشی است.

علی شیر زهرایی اظهار داشت: افزایش کیفیت آموزش و بهبود روزافزون فرآیند یاددهی و یادگیری در دوره ابتدایی با جدیت در دستور کار مسئولان اداره کل آموزش و پرورش و معلمان این استان در سال تحصیلی جدید خواهد بود.

۱۶۱ هزار دانش آموز پسر و دختر مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم امروز دوشنبه و همزمان با سراسر کشور سال تحصیلی جدید را در این استان آغاز کرده و روانه کلاس های درس شدند.

۷۵۳۵/۱۶۶۲       

  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.