به گزارش ایرنا، رضوان حکیم زاده عصر دوشنبه در همایش جمعی از فرهنگیان کهگیلویه وبویراحمد بمناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در یاسوج اظهار داشت: این طرح درحالی عملیاتی شد که هیچ گونه زیرساختی و امکاناتی برای آن وجود نداشت.

وی تصریح کرد: در آن زمان نه معلمی برای این پایه پیش بینی شده بود و حتی مجبور شدیم از معلمان مقطع دبیرستان برای تدریس در این پایه استفاده شود، برنامه درسی و حتی فضای اموزشی در این راستا وجود نداشت.

حکیم زاده ادامه داد: بهتر بود به جای اضافه شدن پایه ششم ، دوره پیش دبستانی را که ضرورتی غیرقابل انکار و بسیار با اهمیت تر در بعد مسایل آموزشی و تربیتی محسوب می شود ،جایگزین این پایه می کردند.

وی تصریح کرد که وزارت آموزش و پرورش قایل به اجرای طرح نظام اموزشی ۳-۳-۶  خواهد بود اما به جای اضافه کردن پایه ششم که هنوز زیرساخت های آن در ابعاد مختلف فراهم نشده باید دوره پیش دبستانی اضافه می شد.

وی ابراز امیدواری کرد که دوره پیش دبستانی، بیش از رسمی بودن آن به یک دوره اجباری نیز در نظام آموزشی کشور تبدیل شود.

حکیم زاده تاکید کرد: مسئولان و متولیان فعلی در وزارت آموزش و پرورش در حقیقت در یک عمل انجام شده و تحمیلی از قبل قرار گرفتار شده اند و هیچ نقشی در اجرای این کار غیرکارشناسی نداشته اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به بهبود وضع معیشتی و رفاهی معلمان دوره ابتدایی نیز گفت: مکاتبات و رایزنی های لازم در این راستا از جمله سختی کار و تعداد ساعات فعالیت بیشتر آنها ،با سازمان امور اداری و استخدامی و سایر نهادهای ذیربط انجام شده است.

وی همچنین بر ضرورت حفظ کرامت، عزت نفس و شان اجتماعی دانش آموزان در سطح مدارس تاکید کرد و گفت: یکی از رویکردهای مهم وزارت آموزش و پرورش نهادینه کردن مهارت آموزی بویژه در مقطع ابتدایی به جای حافظه پروری و همچنین ایجاد نشاط ، شادابی و انگیزه خودباوری در وجود دانش آموزان است.

بیش از ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دانش اموز در مقاطع مختلف سال تحصیلی جدید ( ۹۹-۹۸) را در سراسر کشور آغاز کردند.

۱۶۱ هزار دانش اموز نیز امروز با نواختن زنگ مهر راهی کلاس درس در کهگیلویه وبویراحمد شدند.

۵۲ درصد این دانش آموزان پسر و مابقی دختر هستند.

۳۰۱۶/۱۶۶۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.