به گزارش ایرنا، حسین کلانتری روز شنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: این تسهیلات شامل ۵۹۰ میلیارد ریال در حوزه عمرانی، ۳۸۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض در حوزه کشاورزی و ۴۶۰ میلیارد ریال در حوزه مسکن کهگیلویه و بویراحمد است.

وی بر آمادگی تمامی دستگاه های اجرایی استان برای مقابله با بحران های احتمالی پیش رو از جمله سیل در فصل پاییز و زمستان امسال در کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد.

کلانتری بیان کرد: دستگاه های متولی کهگیلویه و بویراحمد باید وظایف خود را برای مقابله با حوادث در زمان وقوع بحران ها به خوبی انجام دهند و مدیریت بحران را جدی بگیرند.

وی عنوان کرد: با توجه به در پیش بودن فصل بارش ها ، برای بازسازی ابنیه ها و زیرساخت ها فرصت زیادی باقی نمانده که باید تلاش شود در این مدت اندک زیرساخت ها آماده و بازسازی شوند.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: آخرین فرصت وارد کردن اطلاعات و عوارض تخریبی سیل در سامانه سجاد دولت تا فردا یکشنبه است.

جعفر گوهرگانی افزود: انتظار می رود فرمانداران شهرستان های هشت گانه این استان و دستگاه های متولی نسبت به ثبت هر چه سریع تر اطلاعات خسارت دیدگان اقدام کنند.

وی تصریح کرد: چنانچه اطلاعات افراد خسارت دیده در سیل فروردین ماه امسال در سامانه سجاد ثبت نشده باشد، هیچ مبلغی به آنان تعلق نخواهد گرفت.

در پی بارش‌های سیل آسای نوروز امسال ، سیلاب بیشتر استان‌های کشور به خصوص استان‌های شمالی، جنوبی و جنوب غرب کشور از جمله کهگیلویه و بویراحمد را در برگرفت.
 این بارندگی‌ها خسارت‌های بسیاری در استان‌های گلستان، مازندران، خوزستان و لرستان و کهگیلویه و بویراحمد درپی داشت.

در اثر سیل فروردین ماه امسال در این استان بر اساس برآوردهای کارشناسان، بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال به این استان در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی، مسکن، شیلات، زیرساخت‌های جاده‌ای و دیگر بخش ها خسارت وارد شد.
۹۸۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.