به گزارش ایرنا، سال گذشته به منظور جبران کمبود گوشت و تنظیم و کنترل قیمت آن، بر اساس مصوبه هیات وزیران تصمیم بر این شد که جلو هرگونه خروج غیرقانونی دام از استان ها گرفته شود که در این میان کهگیلویه و بویراحمد مستثنی نبود.

برای اجرایی کردن این مهم وظایف هر دستگاه به تفکیک در استان ها مشخص شد اما باز هم خروج دام به صورت قاچاق به وفور مشاهده می شود که باید به دنبال علت یابی دقیق این امر بود.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد به تازگی در سخنانی ابراز کرده بود که روزانه یک هزار راس دام در کهگیلویه و بویراحمد از این استان به صورت غیرقانونی و قاچاق خارج می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز چهارشنبه در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز این هفته در یاسوج در این خصوص اظهار داشت: شماری از دستگاه های متولی بر بسیاری از مسائل در حوزه قاچاق کالا و ارز اشراف اطلاعاتی لازم را ندارند و هنوز با وظیفه اصلی خود آشنا نیستند.

کلانتری بیان کرد: این درحالی است که امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد خود یکی از مسئولان اصلی در رفع این مشکل بوده و به جای اینکه تکلیفش را به درستی در خصوص جلوگیری از خروج دام زنده انجام دهد،از خروج دام گلایه می کند. 

وی عنوان کرد: پلاک کوبی دام های سبک و سنگین یکی از ضروریات برای جلوگیری از دام های سبک و سنگین از این استان بوده اما هنوز به شکل جدی اجرایی نشده و هم افزایی هر چه بیشتر دستگاه های اجرایی برای تحقق این مهم را می طلبد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:.نیاز است که سازمان جهاد کشاورزی این استان طبق برنامه زمان بندی مشخص با هماهنگی امور عشایر و دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد کار پلاک کوبی دام های سبک و سنگین در استان را خاتمه دهند.

وی ابراز داشت: در صورتی که تمامی دام های سبک و سنگین این استان با هم افزایی دستگاه های متولی پلاک کوبی شوند، دام های بدون پلاک کوبی دام های قاچاق محسوب می شوند.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به اظهارات مدیرکل امور عشایر این استان، افزود: متولی دام در این استان بیشتر امور عشایر بوده زیرا بر اساس ادعای آن ها بیش از یک میلیون واحد دامی توسط عشایر استان تولید می کنند.

جعفر گوهرگانی بیان کرد: نیاز است دستگاه امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد کار پلاک کوبی دام های سبک و سنگین استان را که یکی از وظایف مهمش بوده، اجرایی کند.

وی افزود: این مهم یکی از نمونه های اجرایی نشدن مطلوب سیاستگذاری ها و دستورالعمل های بالادستی توسط برخی مدیران است. 

۹۸۶۸/۶۱۱۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.