معصوه ابتکار روز دوشنبه در بدو ورود به یاسوج در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عزم راسخ دولت برای تصویب این طرح با توجه به تاکید و حساسیت برخی علما و مراجع تقلید از جمله آیت الله مکارم شیرازی در زمینه ممنوع بودن ازدواج کودکان زیر ۱۳ سال راسخ تر شده و در آینده ای نزدیک مراحل تصویب آن در دولت عملیاتی خواهد شد.

وی تصریح کرد: مجلس نیز طرح مشابهی را برای حمایت و نفی خشونت علیه کودکان نیز به دولت ارایه کرد که مرداد ماه امسال نیز مورد توافق و تایید هیات دولت واقع شده و به نوعی چاشنی لایحه در دست اقدام ممنوعیت کودک همسری خواهد بود.

ابتکار یادآور شد: ایرادها وشاخص های لازم برای ممنوعیت ازدواج کودکان زیر ۱۳ سال از تمامی جهات بویژه از نظر پزشکی اثبات شده و به نظر می رسد یک اتفاق نظر جمعی  از سوی علما، جامعه شناسان، نخبگان و دلسوزان از جمله خود خانواده ها نیز در این زمینه وجود دارد.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده تاکید کرد: نقطه امید بخش در این زمینه نیز مواضع قاطع از سوی محاکم قضایی است که به موقع و با حساسیت ورود می کنند.

وی مصداق بارز در این زمینه را مربوط به عقد دختر ۱۰ ساله با پسر ۲۳ ساله در یکی از شهرستان های استان کهگیلویه وبویراحمد در شهریور امسال عنوان کرد و گفت: با حضور و ورود به موقع دستگاه قضایی، حساسیت خانواده ها ، جامعه و رسانه ها این عقد در کمترین زمان ممکن باطل شد.

ابتکار تصریح کرد: البته یکی از چالش های اساسی در این راستا مربوط به مسایل فرهنگی است که باید رسانه ها و سایر نهادهای فرهنگی و اجتماعی برای بهبود شرایط و تغییر رویکرد جامعه و خانواده ها بیش از پیش تلاش کنند.

 تمامی زیرساخت ها برای حضور زنان در ورزشگاه ها فراهم است

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده همچنین تاکید کرد که تمامی شرایط ، امکانات و زیرساخت های لازم برای حضور و ورود زنان به ورزشگاه ها فراهم شده است.

وی تاکید کرد: وزارت ورزش و جوانان نیز اقدامات مناسب را در این راستا انجام داده و همه چیز برای تحقق این حق طبیعی زنان کشورمان آماده است.

ابتکار گفت: موضوع حضور زنان در ورزشگاه ها از نظر دولت امری تمام شده است و در تازه ترین اظهارات از سوی دولتمردان هیچ گونه منع قانونی و یا اجرایی در این زمینه وجود ندارد.

وی ادامه داد: معاون حقوقی رئیس جمهوری اعلام کرده که منع قانونی ندارد، معاون پارلمانی رئیس جمهوری و رئیس دفتر رئیس جمهوری و نیز بر روی این موضوع و حضور زنان در ورزشگاه ها اتفاق نظر دارند.

معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: موجی که در سطح جامعه ، هواداران تیم ها و خود ورزشکاران اعم از زنان و مردان نیز وجود دارد حاکی از حمایت از حضور زنان در ورزشگاه هاست.

ابتکار تاکید کرد: حضور زنان در ورزشگاه ها حتی می تواند به بهبود اوضاع و تلطیف شرایط ورزشگاه ها میان هواداران نیز کمک شایانی کند و برخی ادبیات خارج از عرف و شئونات در ورزشگاه ها را نیز اصلاح کند.

معصومه ابتکار که از ظهر امروز وارد یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد شده پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدا در جلسه شورای برنامه ریزی استان حضور یافت.

دیدار با زنان کارآفرین در ساعت ۱۸ امروز آخرین برنامه سفر یک روزه معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده به استان کهگیلویه وبویراحمد خواهد بود.

۳۰۱۶/۱۶۶۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.