یاسوج – ایرنا- معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۰ هزار میلیارد ریال طرح اقتصادی بزرگ در بخش‌های صنعت، خدمات، گردشگری و کشاورزی در این استان در حال اجراست.

جعفرگوهرگانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان سرمایه گذاری حدود ۸۷۵ طرح مهم اقتصادی در بخش های صنعت، خدمات، گردشگری و کشاورزی را شامل می شود.

وی با اشاره به مهمترین طرح های اقتصادی نیز گفت: ۴۱۲ مورد در حوزه صنعت و معدن، ۳۹۳ طرح در بخش کشاورزی و ۷۰ مورد نیز در حوزه گردشگری با سرمایه گذاری افزون بر ۲۵۰ هزار میلیارد ریال در حال اجراست.

گوهرگانی تعداد اشتغال پیش بینی شده برای این طرح ها را بیش از ۱۷هزار فرصت شغلی عنوان کرد.

وی ابراز داشت: این طرح ها در مراحل اخذ مجوز تا پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود.

گوهرگانی با بیان اینکه با اجرای کامل این طرح ها تحولی بزرگ در حوزه اقتصادی و اشتغال زایی در این استان به وجود خواهد آمد، گفت: پیش بینی می شود حدود ۳۰درصد این طرح ها تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری برسند.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: احداث سه کارخانه پتروشیمی از مهمترین پروژه های اقتصادی در دست ساخت استان است.

هم اینک یکهزار و ۸۲۱ واحد اقتصادی در استان با ۱۶ هزار نفر نیروی کار در حال فعالیت است.

هم اکنون یکهزار و ۵۹ واحد اقتصادی حوزه کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در بخش های گلخانه،شیلات، طیور، دام و سایر زیرشاخه ها در حال فعالیت است.

گوهرگانی تعداد واحدهای در حال فعالیت حوزه صنعت و معدن را ۵۸۲ مورد اعلام کرد و افزود: ۱۸۰ واحد اقتصادی نیز در حوزه گردشگری استان فعالیت می کند.

در هفته دولت امسال ۳۱ طرح اقتصادی با ۳۷۶میلیارد ریال اعتبار و ۵۳۰ فرصت شغلی به بهره برداری رسید.

همچنین عملیات اجرایی ۶ طرح مهم اقتصادی با میزان سرمایه گذاری افزون بر ۱۴۳ میلیارد ریال در هفته دولت امسال در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

۳۰۱۶/۶۱۱۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.