حسن نوروزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نحوه تدوین این سند راهبردی در توسعه و اشتغال روستاها اظهار داشت: مشاور و کارشناسان در بخش های مختلف با حضور میدانی در روستا تمامی ظرفیت های بالقوه و استعدادهای روستاهای مورد هدف را شناسایی و با جمع بندی نهایی گزارش کار را ابتدا در کمیته برنامه ریزی شهرستان و پس از تصویب در طرح آمایش سرزمینی و همچنین به شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارجاع می دهند.

 نوروزی یادآور شد: هم اینک طرح سند توسعه و اشتغال این تعداد روستا در این کمیته ها و شورای برنامه ریزی استان به تصویب نهایی رسیده است.

وی تاکید کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه قرار بود که سالانه تعداد ۹۱ روستا کار مطالعاتی و شناسایی ظرفیت های بالقوه آنها انجام شود که تا پایان سال جاری تمامی تعهدات استان در این راستا انجام خواهد شد.

کهگیلویه وبویراحمد یکهزار و ۶۷۴ روستای دارای سکنه دارد که ۷۲۰ روستای آن بالای ۲۰ خانوار و بیش از ۹۰۰ روستا نیز زیر ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

وی همچنین با اشاره به رشد چهار برابری اعتبارات عمرانی استان در دولت تدبیرو امید نسبت به قبل از سال ۹۲ گفت: در سال ۹۱ کل بودجه عمرانی این استان اعم از استانی و ملی سه هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال بود که در سال جاری این میزان با حدود چهار برابر رشد به رقمی افزون بر ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

نوروزی یادآور شد: مجموع اعتبارات ملی استانی شده در سال ۹۲ در این استان کمتر از ۲۸۰ میلیارد ریال بود که هم اینک و در بودجه سال جاری این رقم به بیش از ۲هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

۳۰۱۶/۶۱۱۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.