حسین لایقی مطلق روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مبارزه با انواع آفات و بیماری ها در سطح باغستان ها،مزارع،گلخانه و سایر زمین های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به طور مداوم با حضور کارشناسان پهنه های جهاد کشاورزی انجام می شود.

وی اظهار داشت: انجام مبارزه با آفت جوندگان در سطح چهارهزار و ۳۷۳ هکتار از زمین های کشاورزی استان،مبارزه بیولوژیک با آفات در سطح یکهزار و ۴۵۰ هکتار،مبارزه با آفت مگس مدیترانه ای در ۱۰ هزار هکتار و مبارزه با آفت سن غلات در ۲۳۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان از خدمات  مهم برای بهبود کمی و کیفی محصولات کشاورزی در این مدت بوده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت:صدور و انتشار ۴۶ فقره پیش آگهی از طریق رسانه های ارتباط جمعی از دیگر برنامه های انجام شده برای حفظ محصولات کشاورزی در برابر آفات و بیماری مختلف در استان بوده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حمله آفت ملخ به باغ ها،مزارع و مراتع در سال جاری گفت: تاکنون ۱۲۵ هزار هکتار از مراتع و مزارع این استان در برابر آفت ملخ با مشارکت کارشناسان و نیروهای داوطلب پایش شده است.

لایقی مطلق تاکید کرد: این میزان زمین کشاورزی در گچساران، باشت، بویراحمد، کهگیلویه و سایر شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد پایش شده است.

وی میزان سم پاشی و مبارزه انجام شده در مراتع مناطق بی بی حکیمه، لیشتر و سرابننیز گچساران، پشت کوه باشت و سایر نقاط آلوده را ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار اعلام کرد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد همچنین از راه اندازی ۳۷ شبکه مراقبت برای بازدید و پایش هفت هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان در سال زراعی جاری خبر داد.

سالانه ۹۱۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.

این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.

استان ۷۲۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.

۸۱۴۳/۱۶۶۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.