پرویز یزدان پناه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیمارستان های کهگیلویه و بویراحمد در دولت کنونی افزون بر ۳ هزار میلیارد ریال تجهیز شدند.

وی افزود: در حال حاضر ۵۵ طرح درمانی با میانگین پیشرفت فیزیکی ۹۳ درصد در سراسر این استان در دست ساخت وجود دارد.

یزدان پناه بیان کرد: افزایش بیمارستان‌های دانشگاهی از پنج مورد در سال ۹۲ هم اینک به هشت مورد رسیده که با افتتاح بیمارستان‌های نرگسی (گچساران) و بهمئی تعداد بیمارستان‌های دانشگاهی به ۱۰ مورد می‌رسد.

وی ابراز داشت: در گذشته برخی پروژه‌ها در حوزه درمان کهگیلویه و بویراحمد از جمله ۲ بیمارستان شهید جلیل و باشت افتتاح شده اما هنوز به طور کامل مورد بهره برداری قرار نگرفته‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پیگیری تکمیل و بهره برداری از طرح های افتتاح شده و نیمه تمام استان، عنوان کرد: در آینده‌ای نزدیک سه کلینیک تخصصی یاسوج، گچساران و دهدشت و تعدادی طرح بزرگ و کوچک در حوزه بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده مرکز درمان ناباروری و تشخیص سرطان یاسوج بزودی افتتاح و مورد بهره برداری قرار می‌گیرند و بخش دیالیز در بیمارستان شهید جلیل این شهر نیز توسعه می‌یابد.

قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۹۶ تخت بیمارستانی در کهگیلویه و بویراحمد وجود داشت.

بر اساس آخرین آمار تعداد پزشکان فوق تخصص و متخصص فعال در شهرستان‌های مختلف استان به ترتیب در یاسوج ۱۱۷ نفر،در گچساران ۵۱ نفر، در دهدشت ۴۳ نفر، در دنا ۲ نفر و در باشت، بهمئی، چرام و لنده نیز هرکدام یک نفر است.

کهگیلویه و بویراحمد افزون بر ۷۱۳ هزار نفر جمعیت دارد و در جنوب غربی ایران واقع شده است.

۹۸۶۸/۶۱۱۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.