به گزارش ایرنا فرج الله راد روز یکشنبه در نشست هیات اندیشه ورز سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: تشکیل این ایستگاه ها علاوه بر ارج نهادن، حفظ شان و جایگاه کارگران، این قشر را در حوزه تخصصی خود درجه بندی می کند.

وی با اشاره به سامان دهی ۱۵حرفه در اصناف کارگری افزود: اشخاص حقیقی، حقوقی، پیمانکاران و ادارات برای دریافت خدمات می توانند به محل دائمی استقرار کارگران مراجعه کنند.

راد بیان کرد: حل اختلافات حقوقی و دستمزد کارگران، دسترسی آسان تر و سطح بندی افراد از جمله مزایای این طرح خواهد بود.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تشکیل نهادی مربوط به کارگران در همه شهرهای استان که به حفظ جایگاه و حقوق این قشر کمک می کند یک امر ضروری است.

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: مکان مناسب به عنوان ایستگاه ثابت برای کارگران متناسب با فصل های مختلف سال توسط شهرداری مشخص خواهد شد.

سرگرد شهرام صفادوست اظهار داشت: در  راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر احقاق حقوق کارگران و کارفرمایان ایستگاه کارگری ابتدا در سه نقطه شهر یاسوج احداث و به تدریج در دیگر شهرستان های استان نیز دایر خواهد شد.

وی افزود: مجوز رسمی آموزشگاه آزاد از سازمان حرفه ای با عنوان شجره طیبه به منظور ارائه خدمات بیشتر به کارگران نیز صادر شده است.

همچنین مشخص کردن مکانی برای برگزاری کلاس های آموزشی متناسب با رشته های انتخابی و صدور کارنامه دیپلم کاردانش برای کارگران از دیگر مصوبات این نشست بود.

تخفیف خرید از فروشگاه های معتبر ، وام قرض الحسنه با سود کم برای این قشر و استفاده از معدل و گردش حساب خیران در بانک توسعه تعاون برای دادن تسهیلات کم بهره به کارگران از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

نشست هیات اندیشه ورز سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد روز یکشنبه در اداره کل فنی حرفه ای شهر یاسوج برگزار شد.

۹۹۲۸/۶۱۱۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.