حجت الاسلام و المسلمین سید علی جنتی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سوگواره بصیرت عاشورایی با شعار کرامتنا الشهاده از دهم شهریور امسال در بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد آغاز خواهد شد.

وی عنوان کرد: برگزاری آئین های سخنرانی و عزاداری در شب‌ های دهه نخست محرم، برپایی تجمع بزرگ لبیک یا حسین‌ (ع) در روز دوم محرم‌، ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی‌، برگزاری برنامه احلی من العسل (همایش نوجوانان حسینی‌) با همکاری ادارات آموزش و پرورش، ویژه‌ برنامه‌های روز تاسوعا و عاشورای حسینی‌ علیه‌السلام و شام غریبان از برنامه های اجرایی در بقاع متبرکه استان است.

وی از برنامه ریزی برای اجرای آئین تجمع لبیک یا حسین (ع) در روز دوم محرم برابر با دوشنبه یازدهم شهریور در بقعه متبرکه امامزاده جعفر (ع) شهرستان گچساران خبر داد.

بقعه متبرکه امامزاده جعفر(ع) در مجاورت جاده گچساران به بابامیدان در دشتی وسیع و روستایی به همین نام در فاصله تقریبی ۲۰ کیلومتری شهرستان نفت خیز گچساران قرار گرفته است.

این مکان مقدس به لحاظ موقعیت جغرافیایی آن در مسیر جاده گچساران به شیراز یکی از بهترین مکان هایی است که در طول شبانه روز زائران بسیاری دارد.

شجره نامه امامزاده به استناد اعتقادات محلی از اولاد و احفاد حضرت امام موسی کاظم (ع) است و امامزاده دارای کرامات زیادی است و مردم آن سامان به آن اعتقاد دارند و گاه شبانه روز برای ادای حاجت در این مکان بیتوته می کنند.

۸۱۴۳/۶۱۱۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.