به گزارش ایرنا استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز سه شنبه در آیین بهره برداری از پروژه‌های هفته دولت در شهرستان لنده گفت: از این تعداد پنج پروژه اقتصادی و ۱۳ طرح عمرانی است.

حسین کلانتری اعتبار پروژه‌های اقتصادی را بیش از پنج میلیارد ریال دانست و اظهار داشت: از این تعداد یک طرح کلنگ زنی و چهار طرح افتتاح خواهد شد.

وی بیان کرد: ۱۳ طرح عمرانی با اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد ریال نیز در شهرستان لنده در زمینه‌های مختلف به بهره برداری خواهد رسید.

کلانتری طرح صنعتی ۵۰۰ راسی دام، کلنگ زنی پنج زمین چمن مصنوعی، افتتاح آسفالت روستایی و تامین آب شرب شهرک فجر را از مهمترین طرح‌های افتتاحی و کلنگ زنی لنده اعلام کرد.

وی میزان اشتغالزایی پروژه‌های هفته دولت در لنده را ۴۰۰ نفر اعلام کرد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد اضافه کرد: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده طرح‌های محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان در شهرستان لنده در ۱۲۷ شاخص در حال اجراست.

کلانتری تصریح کرد: طرح‌های محرومیت زدایی در مرحله نخست طرح پایلوت در شهرستان لنده در ۲۱ روستای بالای ۲۰ خانوار در حال اجرا و عملیاتی شدن هستند.

وی با اشاره به حضور بیش از یک ساله بنیاد علوی در این شهرستان گفت: این بنیاد کارهای عام المنفعه زیادی را در حوزه بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، تجهیز سالن های ورزشی و ارائه تسهیلات اشتغالزایی آغاز کرده است.

شهرستان کوهپایه ای، گرمسیری و قدیمی لنده به مرکزیت شهر لنده از شهرستان‌های هشت گانه کهگیلویه و بویراحمد است.

لنده با جمعیتی افزون بر ۲۳ هزار نفر در فاصله حدود ۲۷۰ کیلومتری یاسوج مرکز این استان واقع شده است.

شهرستان لنده با وجود ظرفیت‌های بالقوه، تولید نفت و منابع آبی فراوان از نسبت به سایر مناطق همجوار از توسعه نیافتگی رنج می‌برد.

۷۵۳۱/۶۱۱۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.